Anonym1720 skrev 2021-06-04 20:24:10 följande:
Ja det är lika sorgligt det, det lät mer ?sjukt? än att som mig, ångra sitt barn av omkringliggande skäl än att det var fel kön...men vem är jag att döma ngn i den sits jag sitter i
Vi sågs en stund häromdagen, hon kramade mig flera ggr och sa hon skulle sakna mig, det var värre än det låter...
så ledsen för hennes skull att jag bara vill skrika, gråta och kräkas. Tänker på det konstant, dygnet runt, även om det känns som jag lättare skulle kunna kämpa om vi bara hade henne, då hade jag orkat kämpa, nu känns det som jag givit upp för den situationen jag befinner mig i så spelar det ingen roll,
då jag aldrig kommer att orka vara en mamma till två
men tro mig, detta tär på mig enormt och den sorgen jag känner för henne
han berättar en del, men absolut inte allt, både för han inte vill och för jag inte vågar fråga
som jag sagt, hennes liv dog vid tre års ålder och den mamman hon hade får hon aldrig tillbaka igen
Vet inte vad jag ska göra, jag har förstört hennes liv genom att skaffa ett syskon till henne, det som skulle gynna henne ödelade hela hennes och mitt liv
jag var en bra mamma till henne och hon hade en trygg och bra uppväxt, jag har förstört ALLT, det har redan snart gått ett år sen födseln, jag lider så med henne och att hon fortsättningsvis inte kommer ha en mamma där, om det ens är möjligt framåt så kommer det dröja och jag SÖRJER för henne ngt enormt, jag orkar knappt leva med den känslan
Ok men bra ni träffas iaf, jag fick uppfattningen att du hade klippt med henne helt. Så du har iaf en chans att låta henne få veta att du fortfarande älskar henne.
Jag tycker du ska sluta säga att hennes liv dog... Även om det som hänt är fruktansvärt så är inte hennes liv över för det. Man brukar säga att barns sorg är randig, t.ex. när de förlorar en förälder som dör t.ex.
De lever i nuet och har inte den mentala kapaciteten av att älta och vända och vrida på saker som vuxna. De är uppe i leken, sin egen utveckling mm. Hon bär självklart på sorg, men kanske inte på det sättet du tror där allt är komplett nattsvart..
Det är dina fixeringar som förstör inget annat, som Embla skriver högre upp. Hade det inte varit detta hade du kanske hittat på nåt annat.