Inlägg från: Wolfie13 |Visa alla inlägg
  • Wolfie13

Jag ångrar mitt andra barn

Om detta fortsätter, hur tänker du förklara det för döttrarna sen när de blir äldre och förstår mer? För de kommer ha frågor.

Din yngsta förtjänar också kärlek och respekt och en fin barndom, som du ömmar för gällande första dottern...

Hoppas din man finns där 110 % för dem..

• Wolfie13

Känns som det yngsta barnet liksom är inget för dig? Hur kommer hennes liv bli...? Det är ditt barn, din bebis, som önskar sig en mamma mest av allt... varför tänker du endast på ettan som om hon är värd nåt inte barn två är?

Depression eller ej, känns så oerhört egoistiskt detta. Du är över 40, men låter väldigt omogen..

Jag blir så lessen för båda flickornas skull.

Och all den glädjen som barn ger, som du nu missar för att leva i det förgångna. Inte klokt ju

• Wolfie13
    Anonym (F) skrev 2021-06-05 00:48:38 följande:
    Jo jag känner igen mig litegrann. Jag önskar mig en son mest av allt men kommer med största sannolikhet att få en dotter. Jag är livrädd att jag ska känna besvikelse. Samtidigt tog det ett tag för mig att bli gravid och jag har tidigare fått ett missfall så jag försöker tänka på det. Tänk på att du fick ett friskt barn vid 40 år och att det inte alltid kommer vara så jobbigt som det är under småbarnsåren. Kan det vara så att du fick en förlossningsdepression?
    Fast nu handlar väl knappast det här om att önska ett visst kön under graviditeten (och såna tankar som ändå oftast försvinner när barnet väl är fött). 
  • Wolfie13

Problemet är väl att du redan bestämt dig för att det inte finns någon hjälp att få, att det bara blir värre. I dina inlägg skriver du flera ggr om hur dina barn inte kommer ha någon mamma i framtiden. Jättesorgligt. 

Svar på tråden Jag ångrar mitt andra barn