Inlägg från: Anonym (Samma sits) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma sits)

Han favoriserar sitt äldre barn

Är i samma sits med mina barn. Äldsta är numera 15 år och särbehandlingen av det tidigare barnet pågår fortfarande trots att det barnet idag är en bit över 20 år. Tror tyvärr inte det går att ändra folk som är funtade att älska enbart ett barn, så det enda som återstår att göra är att skydda ditt barn genom att inte fortsätta leva i den situation ni nu befinner er i.

Själv lämnade jag på tok för sent så mina barn hann ta skada av eländet. Idag är vi skilda sedan ett antal år och barnen är hos mig mestadels. Pappans äldre barn bor fortfarande hemma, tjänar inga pengar och studerar ej men vad gör det då pappa betalar snordyra märkeskläder och allt man behöver? Den tid våra gemensamma är där får de knappt mat och har inga kläder att byta till. Har sakta men säkert försökt fasa ut umgängesdagarna så barnen är där så lite som möjligt. Inte ens soc bryr sig om att det inte finns mat och kläder hemma hos pappan. Vill inte outa för mycket då jag inte vill bli igenkänd, men fysiskt våld har förekommit och sista tiden vår son var där regnade orosanmälningarna in. Soc har nu kommit så långt att de accepterar sonens vägran att besöka sin far mer så han bor heltid med mig nu. Bara en tidsfråga innan även dottern vägrar åka till pappan.

Så blev det för mina barn. Med andra ord inte så bra. Så om pappan inte inser vad han håller på med ber jag dig att inte göra om mitt misstag och stanna kvar tills ditt barn far illa och tar skada. Det är bättre att flytta därifrån redan nu och bespara ditt barn denna hjärtesorg att aldrig vara hans nummer ett. Att alltid leva i skuggan av någon annan. Alltid se på när någon annan får kärlek, tid och omtanke medan barnet själv får kalla handen och gå därifrån med krossat hjärta. Konsekvenserna av detta är varken små eller lindriga så överväg dina val noga.

Gällande det fysiska våldet jag nämnde om hos mina barns pappa så är detta något som börjat när sonen blev tonåring. Pappan har ej rört honom innan dess. Nu är sonen så pass stor att han började ifrågasätta pappans beteende och som svar på det blev han fysiskt skadad av pappan, som inte tål att bli ifrågasatt. Men nu är det slut på eländet. Mitt barn kommer inte att sätta sin fot i pappans hem något mer.

Svar på tråden Han favoriserar sitt äldre barn