Inlägg från: Anonym (Paula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Paula)

Han favoriserar sitt äldre barn

Jag känner igen mig i din historia om hur jag har haft det förutom med några skillnader. Min man ballade ur strax innan vårt första barn skulle födas, mycket pga påtryckningar från hans ex som krävde att vårt barn skulle vara mitt barn och deras dotter skulle han ge 100 %.

Mitt första år som nybliven mamma var inte kul, aldrig känt mig så ensam som då, jag var ensamstående fast vi hade en relation.

Det blev bättre när vårt barn blev äldre och kunde uttrycka sig själv, då först började min man också prioritera vår gemensamma son men inte i närheten som med sin äldsta. Men det ständiga tramset med den förstfödda kommer att fortsätta till dödagar.

Men idag några år senare så ser jag tillbaks på den här tiden och jag kan känna att jag kommer aldrig att komma över det där sveket. Ligger nu i skilsmässa, mitt barn ska inte behöva känna att denne är inte lika mycket värd som sitt syskon. Sen kanske det är precis en skilsmässa som behövs för att han ska bli en bra pappa till vår son, vissa verkar ju behöva driva sitt föräldraskap på dåligt samvete för att kunna engagera sig.

Svar på tråden Han favoriserar sitt äldre barn