Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Han favoriserar sitt äldre barn

Det låter väldigt allvarligt och svårt att förstå förändringen. Ville han ha fler barn? Var ert barn planerat? Har han aldrig druckit för mycket tidigare? Hade ni god kommunikation tidigare?

Eftersom du inte kan nå fram till honom, han kapar alla diskussioner genom att gå därifrån, måste du ta hjälp utifrån. Jag tror att ni MÅSTE boka tid hos familjeterapeut. Du måste ta till alla knep/hot du kan för att få dit honom. Fråga de andra personer som har reagerat på hans beteende om hjälp.

• Anonym (Teddy)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-06-04 10:13:08 följande:

Tack för er förståelse och för att ni tar er tid att svara, betyder oerhört mycket för mig. Trots att jag har fått en del spydiga kommentarer också vet jag att ni enbart vill min son väl. Ni ska också ha ett tack!

Min sambo var väldigt angelägen om att skaffa barn med mig, det ville han ganska tidigt i förhållandet men jag ville vänta så att vi kunde lära känna varandra bättre, alla "inblandade" alltså. Det var aldrig något "tjat" från varken mitt håll eller hans håll på barnfronten.

Inget känt missbruk sedan tidigare, men det är välkänt att det ligger ett alkoholmissbruks problematik i hans släkt...

Och självklart kan ni ha rätt i det ni skriver gällande sambon och hans ex historik. Har hört både från sambon, hans familj och hans ex om deras förhållande. Ingen historia är den andre lik, så jag valde att inte försöka lägga näsan i blöt i deras förflutna och fokuserar istället framåt. Men varför skulle då hans ex vilja förstöra för oss om deras förflutna var så dåligt? Deras son är supersnäll och är ett "enkelt" barn, han älskar sin lillebror på pappans sida.

Om du inte vill lämna så är en samtalskontakt för er båda och gärna även för honom själv viktigt.
Svar på tråden Han favoriserar sitt äldre barn