Inlägg från: Anonym (Öppna fönster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Öppna fönster)

Öppet förhållande

Hur vanligt är det med öppna förhållanden eller i vart fall diskussion om detta i förhållandet? Lever ni så? Pratar ni om det? Skulle du vilja ha ett öppet förhållande med möjlighet att träffa andra på ett mera intimt sätt eller är det big no no?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Öppet förhållande
  • Anonym (Öppna fönster)
    Wench85 skrev 2021-06-03 14:47:50 följande:

Begreppet "öppet förhållande" är oerhört brett och otydligt. Enligt nedan exemple är Öppet förhållande just att en har en primär partner som huvudpartner, och ligger med andra, samtidigt menar en del att det är exempelvis blandade lika starka kärleks/sexrelationer med alla möjliga eller "parförhållande" om tre eller enbart trekanter är okej tillsammans osv.

I min relation är sex med andra okej under vissa omständigheter, så det närmaste rätt svar på din poll är väl "ja" men samtidigt betyder det inte att jag och min partner kan ligga med vem som helst när som helst utan negativ påverkan på vår relation.

Många nya begrepp för mig och kanske även för andra här? Min tanke på ett öppet förhållande är att man i ett parförhållande tillåts att ha sex med andra, lite så dont ask, dont tell men jag hade nog ändå uppskattat att veta om och när hon träffar andra. Annars skulle hela eller halva grejen försvinna i vart fall gör mig tänker jag. Om jag inte vet och inte frågar hur ska jag då veta? För jag vill veta men jag är heller inte säker på att jag skulle vilja att hon har en ?1? annan sexpartner som hon träffar mera frekvent. Ser hellre att hon har fler tillfälliga sexuella relationer och att hon inte träffar dem så mycket att hon hinner få känslor för dem. När eller om känslor uppstår så skulle jag vilja att hon backar för att inte försätta sig i en situation som i längden blir ohållbar.
  • Anonym (Öppna fönster)
    Anonym (Johanna) skrev 2021-06-03 17:14:55 följande:

Fast det räcker med ett enda ligg för att bli kär om vi pratar om en kontakt som hittats just för ändamålet och mna lärt känna varandra lite lagom mycket för att faktiskt kunna ligga med varandra. Och det är ganska vanligt att bli kär i den man drar hem från krogen som ons så man ju ändå byggt upp en stämning och attraktion under kvällen som oftast sitter kvar efter man haft sitt sex. Tittar man rent allmänt på otrohetsaffärer är det ju väldigt klassiskt och vanligt att kvinnan blir kär i den gifta mannen redan innan hon ens legat med honom.

Jag håller med din sista mening, jag tror att man kan bli kär utan att ligga med en person så sexet i sig behöver inte betyda att man med automatik blir kär i personen. Jag tänker att man kan tända till på annat, kroppen, utstrålning, etc. men att man inte klickar i övrigt. Är det bara sex kan man väl ta att det finns mindre smickrande sidor hos någon men för att man ska falla så krävs att fler byggstenar läggs till pusslet. En vacker man, eller kvinna för den delen vore väl ett trevligt ligg men går det inte föra en konversation så skulle jag inte gå ner på knä och fria!
  • Anonym (Öppna fönster)
    Mimosa86 skrev 2021-07-02 09:15:40 följande:

Men vad jobbigt det låter. Inte nog med att man ska hantera jobb, barn, hem, vänner, äldre släktingar och en kärleksrelation. Ska man utöver detta även ha ansvar för en ytterligare relation?? Blir matt bara av tanken.

Rent sexuellt hade jag inte haft något emot det. Har flera fd älskare som skulle bli glada att få ett samtal men har svår att se att min man skulle acceptera det. Och killarna har tidigare blivit kära så allt hade blivit en känslomässig soppa. Nej tack. Inget sex i världen skulle vara värt det dramat. Haha

Haha.. ja ser man det så kanske det inte är aktuellt. Men precis som du skriver i ditt andra stycke så finns nog flera som skulle uppskatta enbart det sexuella men slippa det känslomässiga läge som kan uppstå.
Svar på tråden Öppet förhållande