Öppet förhållande
Min erfarenhet som singel är att väldigt många säger att de har ett öppet förhållande men skrapar man på ytan så är det inte alls så utan är perfekt svepskäl till ren otrohet.
Min erfarenhet som singel är att väldigt många säger att de har ett öppet förhållande men skrapar man på ytan så är det inte alls så utan är perfekt svepskäl till ren otrohet.
Många nya begrepp för mig och kanske även för andra här? Min tanke på ett öppet förhållande är att man i ett parförhållande tillåts att ha sex med andra, lite så dont ask, dont tell men jag hade nog ändå uppskattat att veta om och när hon träffar andra. Annars skulle hela eller halva grejen försvinna i vart fall gör mig tänker jag. Om jag inte vet och inte frågar hur ska jag då veta? För jag vill veta men jag är heller inte säker på att jag skulle vilja att hon har en ?1? annan sexpartner som hon träffar mera frekvent. Ser hellre att hon har fler tillfälliga sexuella relationer och att hon inte träffar dem så mycket att hon hinner få känslor för dem. När eller om känslor uppstår så skulle jag vilja att hon backar för att inte försätta sig i en situation som i längden blir ohållbar.
Jag håller med din sista mening, jag tror att man kan bli kär utan att ligga med en person så sexet i sig behöver inte betyda att man med automatik blir kär i personen. Jag tänker att man kan tända till på annat, kroppen, utstrålning, etc. men att man inte klickar i övrigt. Är det bara sex kan man väl ta att det finns mindre smickrande sidor hos någon men för att man ska falla så krävs att fler byggstenar läggs till pusslet. En vacker man, eller kvinna för den delen vore väl ett trevligt ligg men går det inte föra en konversation så skulle jag inte gå ner på knä och fria!