Inlägg från: Iammenotyou |Visa alla inlägg
  • Iammenotyou

Akut situation

Kan inte ta lån från någon aktör, och ett privat lån håller inte min ekonomi för då jag isåfall måste betala allt nästa månad och då blir den likadan...

Men 5 dagar nu, sen skall jag banne mig fylla kyl och frys före jag betalar hyran denna gången, en sån här månad till orkar jag varken fysiskt eller psykiskt, sen må det vara fel om det fattas till hyran men just nu behöver mina barn mat (och en jävla glass) mer än att mina papper skall se bra ut hos UC... Missförstå mig rätt, jag skiter inte i det, men jag känner så nu...

• Iammenotyou

Jag vet självklart att det inte är en lösning, men jag fantiserar om den just nu, och om vad jag ska handla för middagar... Jag kommer inte göra så, det är en månad kvar med den hyran, det är inte värt det.

(Men tack för ni skriver, jag hade nog ändå inte kunnat lova 100% att jag inte hade gjort så)

• Iammenotyou

Jag vet, jag kommer betala hyran först, jag är bara så ledsen och trött just nu att jag "låtsas" och fantiserar om pizza, glass och choklad. Tror de är en grej för att hålla hoppet uppe typ, jag vill absolut inte sätta mig mer i skiten, och när ja får lägre hyra så kan jag istället börja få ordning från botten! Den chansen blåser jag inte.

Det är annan hyresvärd och förstahandskontrakt!

• Iammenotyou

Vill bara säga att det är så mycket värt att få lite svar, och backning samt konstruktiv kritik, tack!

• Iammenotyou

Tack!! De där va superbra tips! De ska jag definitivt göra! Om man inte har såna glassformar, finns de nåt annat smart sätt att frysa saft till glass?

• Iammenotyou

Ja efter sista barnet, de är mellan 9-14!

Han jobbade, jag var hemma med vissa kortare vik.

• Iammenotyou

Där har jag inte tänkt på att se efter, tack!

Ja, blir supertacksam för alla tips, har en hel del förutom att maten skall gå runt som behöver kompletteras sedan så gör inget att använda sig av lite knep och bra idéer även när hyran sjunker.

• Iammenotyou

Jäääääklar va gott det lät med glass och kaneläpplen...det får jag absolut inte glömma.

Får ta å göra en lista med alla grejer tror jag.

Än har inte något kommit från soc iaf, hoppas det gör innan helgen. Sen är det ju måndag och ny kula igen åtminstone.

• Iammenotyou

Det va sån nödansökan jag gjorde men de skulle ta beslut och om jag fick beviljat så kom det inom några dagar. Annars har jag inte ekonomiskt bistånd för min hyra är för dyr, men byter till billigare bostad i september och då behöver jag inte söka ändå, så det är åt rätt håll.

Svar på tråden Akut situation