Inlägg från: Iammenotyou |Visa alla inlägg
  • Iammenotyou

Akut situation

Tack, men känns inte bra att be folk om pengar sådär. Jag har ju "köpt" upp mina själv.

Eller hur funkar det? Är det lån mellan personer med?

• Iammenotyou

Superbra grejer, tack! Vi har inga problem med att köra vegetariskt här, ett av barnen är vegetarian på heltid så ofta äter vi det allihop och ibland byter jag bara ut proteindelen om det är sån mat.

Skall försöka tänka riktigt ekonomiskt även när jag fått in pengar igen sen och lägga undan för såna här tillfällen!

Nu tvivlar jag på att jag hör nåt från soc iaf idag, de stängde kl 15. Men de kanske jobbar längre?

• Iammenotyou

Ok! Ja låna hade jag kunnat göra isåfall då jag ändå får in nya " vanliga" pengar den 18e! Tack ska försöka det.

• Iammenotyou

De kunde ju sagt att de ringer nån dag iaf då... Kvart i sju nu... Ja kan ju fan inte råna Ica....

• Iammenotyou

Förtillfället har jag huvudet över ytan, med hjälp från oväntat håll, så skall ta och reda mer i huruvida man kan få hjälp med kostnaden i efterhand då den tar lång tid att komma ikapp med. Men just nu har vi mat på bordet och det blev både frukost och frukt till skolan

Vill även kommentera i diskussionen angående abonnemang som uppstod vid sidan om.

Jag har också en prenumeration på Netflix, det för att det blir extremt mycket billigare än att ha tvkanaler vilket jag inte hade haft råd med!

• Iammenotyou

Jag är på väg upp på banan igen!

Mitt besök kostade nästan 4000... Det var besök, jourpåslag, bedövning (3 sprutor), röntgen, utdragning i den summan! En söndag vid lunchtid hos folktandvården! Kanske skiljer sig från olika platser med?

Tack iaf för alla svar ja fick under tiden

• Iammenotyou

Hejsan, återkommer hit då jag inte kommer upp, är snarare längre ner än nånsin...

Eftersom jag alltid gått runt nästan på ren vilja, så slog detta med tandläkare och försök att gå runt av mig benen helt. Har sökt hos soc men de nekar då min hyra är för dyr (flyttar till en billigare och mindre lägenhet i september!!), jag går inte runt! Det är den 10e och allt är redan tomt igen. Jag vet att hyran äter upp det mesta, och att vi inte "ska" gå runt på resten...men har lyckats göra det innan detta.

Åter sitter jag med stor ångest över vad jag skall sätta på bordet och känner mig som den sämsta föräldern som finns. Knappt att jag har rätt att kalla mig själv det...kan inte ens köpa hela skor till barnen även om det är ett mindre viktigt problem än mat givetvis, men jag skäms, de skäms... Jag vet att det inte finns någon magisk lösning, men känns ändå bra att få skriva det då jag inte har någon att säga det till.

För att förtydliga, jag har sökt hjälp, förklarat situationen men får ändå svaret att hyran ligger utanför normen. Jag har verkligen ställt till det...

• Iammenotyou

Om jag säger att maten är helt slut och kommer vara en vecka till, tar de mina barn då eller är de tvungna att komma hem och se så det är slut och sedan ge en hjälp? Jag har förvisso redan sagt att det inte finns mat men om jag ber dem komma hem och titta??

Jag försökte förklara samma sak för dem sist med.

Jag har morötter och ketchup...

Om jag bara fick komma till september...detta går åt skogen ju...

• Iammenotyou

Kan man få hjälp direkt idag av dem? Kan ju även visa att jag tar tag i ekonomin ang boende mm.

Svar på tråden Akut situation