Inlägg från: Iammenotyou |Visa alla inlägg
  • Iammenotyou

Akut situation

Får inte några kreditkort, har ingen inkomst från arbete och gamla gemensamma skulder som ligger sedan långt tillbaka... Så har en bra bit till en schysst ekonomi... Men tomt brukar det inte vara... 3 veckor före pengar kommer in igen... Mår illa bara jag tänker på det...

• Iammenotyou

Å ja två veckor va iaf bättre än tre! Räknade lite väl negativt där. Jag har ett mindre omvårdnadsbidrag, barnbidrag, underhåll från fk och bostadsbidrag...

Ja två av barnen äter i skolan, en av dem mellanmål på fritids med. Brukar storhandla billig mat varje månad och oftast flyter det på helt ok, men det är uppenbarligen under förutsättningen att inget större inträffar... Denna månaden var lite tuffare från början då det behövdes mycket ex gympakläder, badkläder, skor... vilket brukar gå bra även det med lite omprioriteringar, men nu gick det som sagt käpprätt...

Jag skäms för jag betalade allt vi hade sådär men ärligt så kan jag inte se hur jag skulle gjort med den smärtan, tillochmed tandläkaren grinade illa och tryckte in tre sprutor innan jag hunnit öppna munnen helt...

• Iammenotyou

Glömde tillägga att jag inte har det nätverket runt mig, vilket också brukar gå bra ändå.

• Iammenotyou

Alla ungar hemma och förkylda med... Kan någon bara säga att jag inte var dum i huvudet som valde att gå till tandläkaren? Jag behöver rättfärdiga det för att inte sparka sönder mig själv... Har ringt om akut bistånd och försökt ringa kyrkan men inte fått svar, soc skulle ringa upp under dagen... Jag önskar jag kunde få tillbaka min tand!

• Iammenotyou

Tack!! Det där behövdes så mycket just nu, en objektiv syn på varför jag inte gjorde helt fel... Jo jag försöker lägga ut grejer å sälja absolut, granne har jag en men kan inte fråga där av specifika skäl.

Hoppas på positiva svar från handläggaren sedan, om det är akut ( vilket det är, hade te till frukost!) och de inte ska kunna neka så borde det väl lösa sig iaf.

• Iammenotyou

Ris och lök med kryddor till mat, de va de... Och ingen som har ringt ännu. De stänger ju vid 15 så hoppas de skyndar sig lite, sen känns det dumt att bli sur på dem med för samtidigt kan man ju inte sitta och tro att de ska kasta pengar på dig när dina är slut och man faktiskt hade pengar. Jag får försöka få tag i deras pappa...det är under allt men det är detta med nu!

• Iammenotyou

Är jättetacksam bara över att få bekräftat att tandvärk kan vara omöjligt att ignorera!

Svar på tråden Akut situation