Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Akut situation

Be om Förskott på lön?

En bra orsak att ha ett kreditkort, skaffa när du är i kapp med allt så detta inte händer igen.

• Tow2Mater
    Kvinna1989 skrev 2021-06-19 01:38:02 följande:

Av ren nyfikenhet, hur mycket kostar ett sånt tandläkarbesök egentligen i sverige, har ni inte fasta priser?

Tänkte ba för jag var tvungen att dra ut akut en tand på en söndag och det kostade ju bara 41? (ca 410 kr). Det var även seeeent på kvällen..

I Sthlm, t ex:

Kompletterande eller akut undersökning, utförd av tandläkare 440 kr
    Röntgenundersökning en bild, eller flera bilder, av en tandposition 80 kr
    Tanduttagning (en tand)  1 210 kr

Till det tillkommer 50 procent på priserna alla vardagar efter klockan 19 och på helgerna.

www.folktandvardenstockholm.se/behandlingar-och-priser/priser/prislista/
  • Tow2Mater

Vet inte om det sen tillkommer moms och skatter etc på det.
    Och bedövning kanske kostar extra?

• Tow2Mater

Fick du tag i barnens pappa? Vad sa han?

Söker du jobb? Låter ju soim du måste öka dina inkomster.

• Tow2Mater
    Iammenotyou skrev 2021-07-13 23:02:40 följande:

Deras pappa är 100 frånvarande...kommer nog inte bli något annat heller.

Jag försöker hitta inkomster, men med betydligt lägre hyra så kommer det bli extremt mycket bättre bara där.

Tack, jag försöker verkligen vända det...

Förstår det, men varför söker du inte jobb?
  • Tow2Mater

Varfor har du ingen vän du kan låna lite pengar av? Eller någon som t o m kan ge dig lite pengar?

• Tow2Mater
    Anonym (E) skrev 2021-07-15 23:03:15 följande:
    Är det inte lite konstigt att ifrågasätta varför TS inte har vänner att låna pengar av? Det är många som inte har ett nät av familjer eller vänner tyvärr. Hade hon kunnat/haft så hade hon antagligen frågat någon redan.
    Jag tycker det är mycket konstigt, speciellt med 4 barn, att man är så ensam i världen att man inte har en endaste vän man skulle kunna fråga ja, därfor undrar jag. Forstår att man kanske inte har ett "nät", men inte ens EN person? Det anser jag vara mycket ovanligt. Nu verkar det ju som TS (i #156) faktist har någon hon skulle kunna fråga om lån av ett paket havregryn, men inte har gjort det.
  • Tow2Mater
    Anonym (HenL) skrev 2021-07-16 15:45:45 följande:
    Jag har frivilligt avstått vänner. Och de bekanta och släktingar jag har skulle jag aldrig ens få för mig att be om att få pengar av. Vi är helt enkelt olika, och det behöver man inte döma någon för.
    Med 4 barn där pappan inte är med har man lite större ansvar än så.
  • Tow2Mater
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2021-07-16 17:51:26 följande:
    Så man ska skaffa vänner för att det är ens ansvar gentemot sina barn, ifall man en dag skulle sitta i en sån ekonomisk knipa att man måste låna en påse havregryn.....? 
    Det handlar om att man har ansvar att skaffa sig ett sk nätverk om man har barn. Har man inte en endaste person man kan fråga om hjälp t ex med en påse havregryn for att ens barn inte ska svälta, har man inte tagit sitt ansvar som forälder.
  • Tow2Mater
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2021-07-16 18:43:36 följande:
    Nej, det har man verkligen inte. På dig låter det ju som nåt slags jobb som man ska utföra, vare sig man vill eller inte!
    Med ansvar for barn är det mycket man måste utfora vare sig man vill eller inte. Men nu blir det OT.
Svar på tråden Akut situation