• Aniiee

Akut situation

Tow2Mater skrev 2021-06-19 01:48:28 följande:

Vet inte om det sen tillkommer moms och skatter etc på det.
    Och bedövning kanske kostar extra?

I Sverige är alltid alla priser som presenteras för konsumenterna/patienterna inklusive alla skatter och moms osv. Om inte ska det framgår mycket tydligt att skatt tillkommer, men det är egentligen bara priser som presenteras för företag som inte har moms/skatt inbakat.

Ang., bedövning vet jag inte men jag tror inte det brukar kosta extra.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Aniiee

TS:

Bra att det löste sig för tillfället. Jag hoppas att resten löser sig också.

• Aniiee
    Kvinna1989 skrev 2021-06-19 02:20:04 följande:
    Oj jävlar vad dyrt. Här är de liksom fasta priser för besök, dom tar liksom inte betalt extra för tex röntgen,uttag av tand osv osv. Eller ja hos privat tandläkare gör dom nog de. Tur detta inte hände mig när jag bodde i sverige känner jag.
    Min lillebror blev tvungen att dra en visdomstand, som hade kollapsat. Till den tjusiga summan av 4500 kronor.

Tandvård är inte en del av den vanliga vården i Sverige och är därför mycket dyrare än vanlig vård.
  • Aniiee
    Iammenotyou skrev 2021-07-12 17:36:53 följande:

Om jag säger att maten är helt slut och kommer vara en vecka till, tar de mina barn då eller är de tvungna att komma hem och se så det är slut och sedan ge en hjälp? Jag har förvisso redan sagt att det inte finns mat men om jag ber dem komma hem och titta??

Jag försökte förklara samma sak för dem sist med.

Jag har morötter och ketchup...

Om jag bara fick komma till september...detta går åt skogen ju...

Det du ska göra är att begära nödpengar till mat. Det de kommer göra då är komma och titta i din kyl och frys och skafferi och ser de att de är tomt så kommer du få en rekvisition eller så kommer någon följa med dig och handla. Beror lite på deras rutiner där du bor.

Är de helt omöjliga, prata med Svenska Kyrkan på din ort. Be att få prata med diakonin. Du behöver inte vara medlem om du har gått ur/aldrig varit med. Även de kommer vilja titta in hos dig.
  • Aniiee

Och, nej, de kommer inte ta dina barn för att du har tillfälliga ekonomiska svårigheter.

Svar på tråden Akut situation