Akut situation
Jag har fått vänta på hjälp med akut tandvård i ett halvår, och då var jag inskriven hos soc redan. Om du har en normal inkmst kommer de inte hjälpa dig. Möjligtvis kan du hävda nöd för att få matpengar (56 kr/dag för en vuxen)
Jag har fått vänta på hjälp med akut tandvård i ett halvår, och då var jag inskriven hos soc redan. Om du har en normal inkmst kommer de inte hjälpa dig. Möjligtvis kan du hävda nöd för att få matpengar (56 kr/dag för en vuxen)
Giving people för mat om inte kyrkan kan bistå kanske? Sälj av något, rota i skåpen och köp billigast möjliga mat.
Vissa har helt enkelt inte möjlighet att bygga upp en större budget.
Jag tolkar det som att personen hade dessa abonnemang under en tid då hen hade sjukpenningen. Det är ändå uppsägningstid på det mesta liknande.
Aww. Vad duktig du är som kan äta dyr mat, ha miljoner och ändå inte ha två abonnemang igång. Man kan ha snålat in på annat som andra har som nöje typ gymkort, en godispåse, en flaska vin för att man har serier som ett stort intresse. Sjukpenning är inte samma som försörjningsstöd där det inte finns direkt mån att unna sig.
Av ren nyfikenhet, hur mycket kostar ett sånt tandläkarbesök egentligen i sverige, har ni inte fasta priser?
Tänkte ba för jag var tvungen att dra ut akut en tand på en söndag och det kostade ju bara 41? (ca 410 kr). Det var även seeeent på kvällen..
Missade att det inte var i Sverige :)
Sist jag gick till tandläkaren för rotfyllning så kostade det sammanlagt 5200, eftersom de rensade den flera gånger.