Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

Akut situation

Iammenotyou skrev 2021-06-03 09:13:07 följande:

Alla ungar hemma och förkylda med... Kan någon bara säga att jag inte var dum i huvudet som valde att gå till tandläkaren? Jag behöver rättfärdiga det för att inte sparka sönder mig själv... Har ringt om akut bistånd och försökt ringa kyrkan men inte fått svar, soc skulle ringa upp under dagen... Jag önskar jag kunde få tillbaka min tand!

Kontakta Giving People.
  • Anonym (Hjälp)

Eller gå med i "Swishakuten" och liknande grupper på fb. Finns folk som ger gåvor.

• Anonym (Hjälp)
    Iammenotyou skrev 2021-06-03 16:44:25 följande:

Tack, men känns inte bra att be folk om pengar sådär. Jag har ju "köpt" upp mina själv.

Eller hur funkar det? Är det lån mellan personer med?

Både lån och gåvor. Man bestämmer själv vilket man vill söka. Om du har möjlighet att betala tillbaka så söker du självklart lån. Tänker eftersom du kanske behöver mätta barnens mage redan idag.

Lycka till. Vet hur det är. Jag och mina barn har också varit där förut. Man känner sig så dålig men det är man inte. Det är okej att be om hjälp när man behöver det.
  • Anonym (Hjälp)
    Tow2Mater skrev 2021-07-15 23:41:19 följande:

Jag tycker det är mycket konstigt, speciellt med 4 barn, att man är så ensam i världen att man inte har en endaste vän man skulle kunna fråga ja, därfor undrar jag. Forstår att man kanske inte har ett "nät", men inte ens EN person? Det anser jag vara mycket ovanligt. Nu verkar det ju som TS (i #156) faktist har någon hon skulle kunna fråga om lån av ett paket havregryn, men inte har gjort det.

Oj vad trångsynt man måste vara för att förstå att det finns människor som faktiskt inte har några vänner...
Svar på tråden Akut situation