Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Akut situation

Man brukar kunna få hjälp från kyrkan rätt snabbt. från soc kan man också hävda nöd för matpengar.

När detta akuta löst sig och om det skulle vara något annat som du behöver men inte har råd med kan det vara bra att veta att du kan ansöka från fonder, eftersom du säger att det går runt med nöd och näppe. De flesta kan man inte ansöka till om man går på soc men det gör ju inte du, så du borde kunna få beviljat. Jättebra för de som har det sämre ekonomiskt!

• Anonym (S)
    Iammenotyou skrev 2021-06-02 16:49:11 följande:

Tack för tips. Nej, de har en pappa men han är inte med alls. Kan man söka akut pengar nu på eftermiddagen?

Behöver du pengar akut idag? Då skulle jag satsa på kyrkan i närheten där du bor, eller socialjouren (vanliga soc ekonomiskt bistånd har förmodligen stängt), de är skyldiga att hjälpa till med bidrag till mat akut, särskilt eftersom du har barn. Jag har jobbat på soc (inte ek bistånd) och har haft klienter som fått akut bidrag samma dag eller dagen efter.
  • Anonym (S)
    Iammenotyou skrev 2021-06-02 17:16:31 följande:

Tack ska se om jag får tag i dem. Vilken soppa... Normalt skulle jag stått och lagat middag nu liksom... Jävla tand....

Hoppas att det löser sig för dig! Det är ju inte direkt vad man väntar sig att en tand akut behöver dras ut.

Uppdatera gärna hur det går.
Svar på tråden Akut situation