Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

för tidigt för abort, men hjärtat slår ju?

Någon som har koll på hur tidigt man ?får/kan? göra en abort?

jag var på rådgivning idag och gjorde ett ultraljud bland annat. Och då såg dom hjärtslag osv. (Börjar inte hjärtat slå i vecka 6 typ?)

Men dom sa till mig att jag får komma tillbaka om 2 VECKOR. för att det är för tidigt för att genomgå en abort nu..

Fan va hemskt att behöva gå omkring och vara gravid i två veckor när jag vet att jag ska ta bort det ????

det gör redan nog ont i hjärtat att ens behöva göra en abort från början, men att behöva dra ut på det är ju ännu värre..

har ju sett att andra fått göra abort i tidigare veckor..

Någon som har koll?

Ni som har gjort abort, i vilken vecka har ni fått göra det? Är medicinsk abort det handlar om , om det spelar någon roll.

• Svar på tråden för tidigt för abort, men hjärtat slår ju?
  • Anonym (..)
    Glinda från Oz skrev 2021-05-31 19:44:46 följande:

En abort ska du kunna göra så snart de kan de embryot på ultraljudet. Det kan man oftast runt vecka 4-5.

Men så konstigt att dom sa sådär till mig då.. fick en tid den 14 juni igen..

Det står i min journal att dom såg en ?tydlig hjärtverksamhet? så det känns ju som de inte alls borde vara för tidigt :( .
  • Anonym (..)

Aborten är gjord.. fick göra det hemma. Värsta jag varit med om.. klumparna var stora som en handflata typ..

dock så slutade jag aldrig blöda, så på midsommarafton så fick jag sövas och skrapas då moderkakan bland annat satt kvar.

Hade även blött så pass så jag var tvungen att få två påsar blod.

Det där gör jag då aldrig om :(

Blöder lite fortfarande, men betydligt mindre.

Svar på tråden för tidigt för abort, men hjärtat slår ju?