Anonym (Mamma) skrev 2021-05-28 22:52:38 följande:
För att förtydliga så hämtade inte farföräldrarna åt exet. De skulle bara ha honom i några timmar och komma tillbaka med honom, eftersom de ville träffa honom, det var allt, men det ändrades på utan att jag fick något att säga till om.
Om nu sonen är hos exet som jag tror, så vet jag att han inte har tid med honom och det blir direkt iväg till farföräldrarna imorgon morgon igen. Som då såklart kommer lyda honom om han säger att sonen inte får komma hem.
Exet svarar givetvis inte när jag ringer/SMSar.
Hade ni kommit överens om en exakt tid när barnet skulle lämnas tillbaka då? Är det verkligen ett så stort problem att pappan hämtar barnet hos sina föräldrar istället för hos dig?
Om barnet är hos dem eller inte imorgon har du tyvärr inte med att göra. Det enda du kan göra är att börja anteckna då du verkligen har bevis för att det är så för det blir ju inte kvalitativt umgänge om barnet är där nästan hela tiden fast pappan ska ha honom.
Menar du att de skulle vägra lämna tillbaka barnet när det är dags att åka hem till dig igen, eller...? I så fall får du ringa polisen då istället, men just nu kan du inte göra särskilt mycket. Jag förstår att du vill få svart på vitt om vem som har barnet men försök lugna ner dig lite först.