• Lita89

Hur var ert missfall i vecka 5?

Jag har inte haft tidigt missfall utan lite senare. Sen blev jag gravid igen. Under ett toabesök upptäckte jag blod, och fortsatte blöda i över en vecka. Det var dock ingen fara utan resulterade i en frisk pojke! Blöder nu även i denna grav men känner att det bara är att avvakta och se vad det blir av det :).

• Lita89
    Ericky skrev 2021-05-28 14:51:18 följande:

Underbart <3 hur mycket blödde du den veckan du nämner? För mig är det fortfarande inget I binda utan bara på pappret dag 4...

Låter ju som att det säkert kan vara okej med blödnung för dig även denna gången, en del blöder ju bara helt enkelt. Håller alla tummar! <3

Givetvis hoppas man ju att det ska vara en ofarlig blödning innerst inne även om jag förstår att det mest troligt handlar om ett mf. Man pendlar mellan att klamra sig fast vid hoppet och att vilja släppa det för att inte dra ut på smärtan, för det tär på en tycker jag att vara i någon slags limbo... men det är som du säger, man får vänta och se helt enkelt <3

Tack för att du delade din erfarenhet!

Jag blödde såpass att jag behövde binda liksom. Lite större än en femkrona en el två gånger/dag. Vill minnas att jag tänkte att det var ok när jag insåg att det inte ökade på utan bara kom en skvätt då och då. När jag fick missfall ökade det i ca tre fyra dagar innan ALLT kom ut, det var brutalt, en nattbinda på fem minuter i ett par timmar och sjuka kramper. Var i vecka 10, men det hade stannat av tre veckor tidigare och fostret hade tillbakabildats.

Håller tummarna för dig med!
Svar på tråden Hur var ert missfall i vecka 5?