Inlägg från: Anonym (Beklagar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beklagar)

Storasyster självmord

Anonym (Lillasyster) skrev 2021-05-25 22:35:18 följande:

Mamma är aldrig vid graven. Blir väldigt ledsen på henne för det. Däremot vet jag att min syster mådde dåligt. Önskar bara jag kunde hjälpt henne. Jag undrar om det finns ett liv efter döden. Vet inte om jag tror på det. Jag hoppas bara att hon dog snabbt och slapp lida.

Detta kan jag relatera till, och det handlar om att det är för verkligt för din mor att vara där. Jag personligen kan hantera min vardag med "livets förluster", men jag har väldigt svårt att besöka en grav. Allt blir så verkligen, man blir liksom bländad av sorgen och får svårt att fungera samtidigt som allt blir svart.

Din mor försöker säkerligen hålla upp en fasad för din och övriga närståendes skull. Hon försöker bära sorgen åt er, och att besöka graven skulle förmodligen få henne att hamna på djupt ned i ett ångest och depressionshål som hon säkert inte vet om hon orkar ta sig ur med allt vad det innebär. Hon måste säkerligen fungera i vardagen för hushåll, jobb och allt där till. Var snäll mot din mor, hon försöker lindra din sorg. Lägg inte även bördan av att du blir ledsen för att hon inte sörjer på ett sätt som du kan se. 

Jag beklagar verkligen. 
Svar på tråden Storasyster självmord