Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Storasyster självmord

Anonym (Lillasyster) skrev 2021-05-25 19:46:52 följande:

Idag är det fyra år sedan min storasyster valde att avsluta sitt liv. Jag kan fortfarande inte hantera hennes bortgång, jag saknar henne varje dag, varje minut utav min vakna tid . Jag börjar verkligen förstå hur dåligt hon mådde och att ingen kunde hjälpa henne med hennes mörka tankar. Hur ska jag klara av att leva ett helt liv utan min storasyster min största förebild. Jag önskar bara att jag gjorde mer för att hon skulle finnas kvar. Tänk om jag kunde rädda henne den dagen.

Hej, som någon som försökt att ta självmord men överlevt på grund av att någon såg mig hoppa i vattnet och sedan återupplivade mig när de väl fick upp mig vill jag bara säga att det finns ingenting som hade kunnat ändra mitt beslut där och då. När jag läser ditt meddelande är jag glad att jag överlevde då jag har en lillasyster, och hade aldrig velat att hon skulle må som du gör. Jag beklagar din sorg, och jag hoppas att du en dag finner styrkan att gå vidare i livet. Vet inte om någon förening som Mind exempelvis även hjälper anhöriga? Annars skulle jag rekommendera samtalsterapi kanske genom vården om du inte redan har provat, få ett sätt att hantera sorgen.
Svar på tråden Storasyster självmord