• Camaelli

8 veckors bebis har börjat sova jättemycket

Min 8 veckors pojke har börjat sova allt mer. När han var mindre sov han ganska lite på dagarna men nu sover han nästan jämt och har bara kortare stunder av vakenhet innan ögonlocken faller ihop. Är det normalt att bebisar ändrar sina sovvanor helt plötsligt? Han är även ganska grinig under vakentiden men tidigare var han ganska nöjd för det mesta.

• Svar på tråden 8 veckors bebis har börjat sova jättemycket
  • lövet2

Ja, det är normalt. De ändrar sovvanor stup i kvarten det första året.

• Camaelli

Okej, man blir ju så orolig att något är fel när han bara vill sova ????

• nnnnnnnn

Håll koll på vikten så att det inte beror på att barnet får för lite mat.

• lövet2
    Camaelli skrev 2021-05-25 18:44:30 följande:
    Okej, man blir ju så orolig att något är fel när han bara vill sova ????
    Så länge han äter och går upp i vikt, så är det normalt i den åldern att sova 8-20 timmar/dygn.
  • cecilian78

Upplever också att min bebis som blir 8 veckor på måndag börjar sova mer i det dagen. Antar det är en period. Vanorna ändrar sig hela tiden känns det som

• Camaelli
    cecilian78 skrev 2021-05-27 14:36:10 följande:

Upplever också att min bebis som blir 8 veckor på måndag börjar sova mer i det dagen. Antar det är en period. Vanorna ändrar sig hela tiden känns det som.9.

det är nog mycket som händer i kroppen och hjärnan som behövs processas just nu :)
  • Camaelli
    lövet2 skrev 2021-05-25 19:26:16 följande:
    Så länge han äter och går upp i vikt, så är det normalt i den åldern att sova 8-20 timmar/dygn.
    Han växer som ett ogräs :)
  • cecilian78
    Camaelli skrev 2021-05-27 15:01:13 följande:

det är nog mycket som händer i kroppen och hjärnan som behövs processas just nu :)

Ja men sår det nog. Min sover så mkt att jag vill väcka han för det känns så fel haha. Självklart gör jag inte det men tanken finns =)
Svar på tråden 8 veckors bebis har börjat sova jättemycket