Anonym (Pappa lars33) skrev 2021-05-26 15:05:28 följande:
Vad är trolla?jag anser att ett barn mår bäst av att ha båda vh,inte bara en.att mamman vill fortsätta ge mig info el erbjöd mig en insynsfullmakt är väl ingenting i jämförelse med att tappa vårdnaden.dom har förstört för mig.och jag har skickat in till hovrätten.jag återkommer när jag fått pt beviljat ,för de kommer jag få.sen har dottern inte hälsat på sen i augusti förra året,vi bor 7 mil ifrån varann.mamman tycker jag ska köra tur och retur varannan helg för att träffa henne,om det känns lättare för hon,men d är inte bara jag som ska köra.hon sa åt mig att hon vill jag bygger upp en relation igen men mamman har ju nu förstört allt.
Nej. Du har förstört för dig själv.
Något mer behövs knappast sägas..
Jo. En sak, och det är för att jag verkligen tycker barn har rätt till två normalvettiga föräldrar i sitt liv. Se till att ta ansvar för ditt beteende, sök stöd i din föräldraroll och bygg upp din relation med dottern som en ansvarstagande förälder. Sen, om du får till detta och kommer ifrån dina kontrollbehov och snedvridna syn på föräldrarollen - då kan du söka vårdnad igen. Men jag misstänker att du aldrig kommer ta ansvar för ditt beteende och därmed aldrig få en relation till din dotter.