Anonym (förälder) skrev 2021-05-25 09:41:53 följande:
Vet egentligen inte riktigt vad som är problemet.
Att föräldrarna har koll på vart ungdomarna bor dvs hos vem under sommaren
är ju inget problem men undrar lite varför det skulle vara ett problem för er att åka till Småland en vecka även fast ungdomarna bor hos er då.
Det spelar väl ingen större roll om dom inte är bra på att städa te x, inget hade väl förväntat sig att dom skulle storstäda den veckan.
Behöver dom ens kunna laga mat? Dom klarar väl att köpa take away, sushi, Mc Donalds, köpa djupfryst och värma i mikron, koka pasta med färdiga köttbullar?
Nej inte den bästa maten men vadå en vecka klarar man väl sig på det om man inte kan laga mat.
Visserligen är det ju bra om man lärt sina ungdomar att laga mat och städa och tvätta mm men förstår som sagt inte problemet med att vara borta en vecka även om inte ungdomarna kan det.
Har själv två barn, en i gymnasiet och en i högstadiet, ingen är speciellt bra på att laga mat men koka lite nudlar, värma köttbullar i mikron, stoppa in en färdig köpt lasagne mm i ugnen klarar dom.
Inte bryr jag mig om ifall dom hoppar över alla grönsaker mm när dom är själva.
Skulle dom köpa take away skulle det också vara ok.
Vad jag menar är att det inte behöver vara så krångligt, det behöver inte vara samma standard på allt som när en förälder gör allt när föräldrar är på semester.
Om det var så hade jag inte sagt ett pip. De kan bo här hela sommaren om dom vill men det handlar om att ta hand om, de vill inte vara ensamma i huset när vi åker till Småland utan då ska dom följa med eller så får vi åka dit när de är hos mamma.
Det är det här som driver mig till vansinne. Nu åker vi antagligen ändå eller iallafall jag men det här är inte normalt.