Inlägg från: Anonym (Ronja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ronja)

Sommarschema för vuxna bonusar?????

Låter inte normalt. Vanligtvis i tonåren har man väl ett fast boende trots separerade föräldrar. Sen får man väl utgå ifrån det, alltså hur de vuxna barnen vill göra. Och hur det passar in i föräldrarnas schema. Låter inte klokt med förbestämda veckor?! Haha . Låter som barnen är 10 år

• Anonym (Ronja)
    Anonym (helt ok) skrev 2021-06-06 11:21:26 följande:

Varför tror du att barn i tonåren "vanligen" bara har ett boende? Det är inte vanligt före gymnasieålden åtminstone, och inte för alla då heller. 

Jag har två ungdomar som är 19-20 och de kör ungefär varannan vecka (om de är hemma), de studerar en del på annan ort också. De vill göra så för att träffa oss föräldrar ungefär lika mycket. Det gör man inte om man enbart bor på ena stället. 

Däremot har vi det verkligen inte som familjen i TS. Här flyter allt på bra och vill de inte vara varannan vecka behöver de inte - det är bara det att de vill det. 

Utgick från mig själv, jag tyckte inte om att hålla på att byta boende utan bodde hos min mamma och ena bror sen ca 10-11 års åldern. Besökte pappa då å då, tex middagar och gjorde saker med honom.

Mina föräldrar utgick från min vilja hur jag ville ha det. Att ha varannan vecka-boende låter bara påtvingat å jobbigt.

Separerar jag och min sambo tänker jag göra likadant. Vill min dotter tex bo med sin pappa så är det okej. Förutsatt att hon kan ta sig till mig när hon vill.
Svar på tråden Sommarschema för vuxna bonusar?????