Inlägg från: Anonym (Lova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lova)

Sommarschema för vuxna bonusar?????

Tycker det är märkligt att ni ska behöva passa barnen och inte kunna åka iväg, de är så pass stora att de klarar sig själva hemma. Prata med dom om det. 

Däremot verkar ni tro att det är hur lätt som helst att skaffa ett jobb. Ni kanske tror att de borde ha ett toppjobb trots att de varken har utbildning eller erfarenhet och det är ABSOLUT inget ovanligt att barn bor hemma till de är över 20. Det är svårt att få jobb, speciellt nu under Corona och det är hög konkurrens om sommarjobben. Många äldre går ju också arbetslösa.

• Anonym (Lova)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-25 09:27:09 följande:
    Jag brer inte på men klart att jag är less. Om jag har egna vuxna barn som klarar sig själva så kanske jag inte har lust att låtsas att leka småbarnsliv med hans barn som tom är äldre än mina egna. Det om något är inte rimligt att tro.
    Fast du valde ju att flytta ihop med den här mannen och du visste att han har barn samt att en tredje part är med i leken och ska bestämma. Inte så mycket vits att komma och klaga i efterhand. 
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-27 08:41:38 följande:
    Så du kan inte tänka dig att det är viss skillnad när barnen är omyndiga?
    Visst, men har man barn kan ju i stort sett allt hända. Det finns ingen mall som säger att exakt så kommer det bli. Det finns inga garantier för att barnen är utflugna vid 20, att de kommer få jobb direkt efter gymnasiet eller vet vad de vill utbilda sig till eller inte drabbas av någon fysisk eller psykisk sjukdom. 

Det här kanske bara gäller den här sommaren? Det tar ett tag för ungdomarna att veta vad de vill göra och det kan ta ett tag för dom att få jobb. Hade de närmat sig 30 hade jag mer förstått din oro. 
  • Anonym (Lova)
    Ess skrev 2021-05-27 11:53:07 följande:
    Du anser på fullt allvar att det är normalt att barnvakta till närmre 30?
    Nej, inte normalt att vara barnvakt. Om du läser mitt tidigare inlägg så skriver jag just det att det är konstigt att de inte kan lämna ungdomarna själva hemma.
  • Anonym (Lova)
    Ess skrev 2021-05-27 11:49:09 följande:
    Eh det gäller vuxna människor och den tredje parten går utmärkt att klippa kontakten med vid detta laget.
    Om man har barn tillsammans så "klipper" man inte kontakten bara sådär, speciellt inte om problem med barnen uppstår. Föräldrar till sitt/sina barn är man hela livet. 
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-27 19:23:06 följande:
    Fast här måste jag tillägga en sak. Man klipper aldrig kontakten med sina barn oavsett ålder men relationen och omvårdnaden förändras med åren. Du kan inte finnas där fysiskt hela tiden när de är 20 någonting men du finns där emotionellt.

Har du vuxna barn? Dom ringer mig och rådfrågar om alla problem som dyker upp med jobb, ekonomi och relationer etc och jag stöttar och hjälper till bäst jag kan men jag måste låta dom leva sina egna liv.

Jag har varit den största hönsmamman ska folk veta när mina barn växte upp och det är jag fortfarande men jag har extrem respekt för båda två och värnar om deras självständighet och integritet.
    Fast nu var det ju kontakten med den person som man har barnen tillsammans med som inlägget syftade på. 
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-27 19:32:07 följande:
    Ja fast det är samma sak där. Jag sitter ju knappast och ringer mitt ex för att diskutera om vem som göra vad eftersom att vi har vuxna friska barn som vi kan kommunicera direkt med.
    Japp, men då har du i så fall 2 alternativ som jag ser det. Acceptera läget som det är eller så får du flytta till nåt eget. För jag antar att det inte hjälper med något mellanting som att sätta ner foten. 
Svar på tråden Sommarschema för vuxna bonusar?????