Sommarschema för vuxna bonusar?????
Vissa barn mognar sen. Andra mognar ännu senare pga att de inte fostrats till att bli självgående vuxna. För handen på hjärtat, hur många föräldrar idag involverar barnen vid städning, tvättning, matlagning och ekonomi?
Alltför få skulle jag vilja påstå.
Till det ska man lägga att man aldrig, någonsin ska jämföra "mina barn" med "dina ungar". Alla har helt enkelt olika förutsättningar.
Istället för att ha smått absurda krav "Mina barn klarar minsann och då ska dina ungar också det annars jävlar..." så börjar man där man står idag.
Även det längsta ultramaraton börjar med en promenad på några få meter...
Så det här är ju ett gyllene tillfälle att få de unga vuxna att bli mer självständiga. Vad vill de själv? Vilka planer för framtiden har de? Hur tänker de sig att det blir när de flyttar hemifrån? Vad måste de behärska för att kunna flytta? Hur är det att ha ansvaret för ett hushåll? Hur tvättar man en maskin? osv osv.
Istället för att bli förbannat och spy galla över allt och annat som inte lever upp till sina egna änglars nivå får man lov att visa att man är en empatisk, förstående och förståndig vuxen och börja resonera som en sådan också.