Sommarschema för vuxna bonusar?????
Vad är problemet med schema även om de råkar vara vuxna? Det är väl bra att vet var de ska vara, när? Eller tycker du att det är bättre att de bara hux flux dyker upp hos er?
Jag har också vuxna barn, 2 st, som bor ca varannan vecka. De studerar på annan ort men kommer hem till sommaren. Har heller inga sommarjobb. Jag och deras pappa uppskattar väldigt att veta åtminstone ungefär när de ska dyka upp så att det finns mat så det räcker. Vi har dessutom fler barn här oss oss så främst vi vill verkligen veta hur mycket vi ska handla när vi veckohandlar maten.
Ett sådant schema innebär inte att vi stannar hemma bara för att de är hemma. Vi gör det vi vill med de yngre barnen. De äldre klarar sig givetvis helt fint utan att vi är hemma hela tiden. Vi kommer tex åka bort en vecka senare på sommaren och då följer enbart det allra yngsta barnet med. Alla andra stannar hemma (de är mellan 13-20 år gamla)
Givetvis kan mina vuxna barn få för sig att sticka iväg på något, men det gör de ju då, så klart.
Jag anar här att du är irriterad för att det inte är dina egna barn? Men tänk på helheten - nog är det bra att ha ett schema, som en grund att stå på?