Uppfostring förskola
Häromdagen ringde förskolan till mig angående mitt barn som är 5 år. Pedagogen lät chockad och menade på att detta hon skulle nämna till mig är riktigt allvarligt och det blir konsekvenser för detta.
Mitt barn och ett annat hade lekt med barbiedockor. Sedan hade pedagogerna sett att dom hade klätt av Barbiedockorna och inget mer med de. Efter en stund hade pedagogerna sett att mitt barn och det andra hade börjat pussa och slickat på dockornas intima delar.
Detta hade dom satt stopp för direkt och förklarat tydligt att detta inte är tillåtet. Dom hade sedan satt stopp för att mitt och de andra barnet INTE fick vara med under olika aktiviteter som var under pga denna hände. Det var i vissa utrymmen på förskolan som dom inte får vistas i m.m.
Jag fick den känslan att det var ett enormt brott mitt barn hade begått för det var så nästan pedagogen uttryckte sig, och sen då ?straffa? barnen pga denna händelse.
Dom uttryckte sig även att barnen MÅSTE ha sett detta någonstans och det är absolut förbjudet och noll tolerans för detta beteende.
Vi ska nu gå på möte om händelsen bland annat. Absolut ska barn lära sig i god tid vad som är rätt och fel Men är jag ensam i att tycka att detta var lite hårt av pedagogerna ?