alla andra blir gravida och jag får missfall efter missfall
Jag beklagar verkligen och känner verkligen igen mig i din situation. Har genomgått ett MA och två MF i september 2019, oktober 2020 samt februari 2021. Jag är 34 och känner som dig - det finns ingen tid att pausa och vänta på att psyket ska läka (vilket jag förövrigt aldrig tror att det helt gör). Vid första graviditeten var vi glada och förväntansfulla men de två senaste har bara bestått av ren och skär ångest och såklart en otrolig sorg och känsla av misslyckande när det visar sig att det inte gick vägen (den här gången heller...). Vi har precis genomfört en utredning vilket man har rätt till efter 3 missfall - har dock inte fått provsvaren ännu. Rekommenderar dig att göra det för att åtminstone kunna utesluta att det ?finns någonting man kan göra? även om jag förstått det som ganska ovanligt att det hittar nåt. Jag misstänker nu att jag är gravid igen (inte vågat testa ännu) - men kan inte ens känna mig glad. Genast börjar ångesten komma krypande och det känns nästan som jag tar för givet att det kommer gå åt helvete denna gången också. Trots en fantastisk kille vid min sida känner man sig så otroligt ensam i situationen, och precis som du säger så blir man bitter över alla andra som det tycks gå så lätt för. Det äter verkligen upp en inifrån och tar över hela ens liv.