Inlägg från: Anonym (Förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår)

alla andra blir gravida och jag får missfall efter missfall

Jag känner igen mig under den perioden jag fick tre missfall på raken. Det var fruktansvärt, känslorna går inte att beskriva, och man kände sig så ensam för min man förstod heller inte hur jag upplevde det. Kunde bli gravid och få "Snälla, om du får missfall igen så gör inte vårt liv till ett helvete okej?" som kommentar, som om det var jag som bestämde hur mycket jag skulle deppa?

Med tredje missfallet berättade jag inte för några andra heller om graviditeten, just eftersom jag inte ville ha deras fruktansvärt dåliga råd där det egentligen inte ens finns några belägg för att det stämmer.

Hade jag inte fått mitt tredje missfall så skulle den beräknade födseln vara idag, det känns jättejobbigt faktiskt.

Jag tycker att du ska starta en utredning som du har rätt till efter tre missfall, jätteviktigt pga din ålder också så att du hinner kolla om det faktiskt finns något som ligger bakom eller om det bara är åldern som är en faktor.

Under tiden tror jag också att det är viktigt att prata med någon, kurator eller psykolog, som är mer insatt i sådant och kan hjälpa dig psykiskt. För det är otroligt jobbigt att få flera missfall på rad och man bör inte försöka hantera det själv när det är så svårt.

Svar på tråden alla andra blir gravida och jag får missfall efter missfall