• Kusinen

Får inte ha ett eget kalas för sonen

Vad är orsaken till att du ej "får" det? Har det med corona att göra? Utifrån det perspektivet kan jag helt klart förstå det då man inte bör ha sammankomster alls nu, så då är det ju bättre med en än flera. Och en väldigt liten utomhus får man hoppaa.

Men förstår att det är tråkigt att inte kunnat ha dop/namngivningscermoni på grund av corona. Det är ju roligt att ha ett kalas för att välkomna barnet. Men jag förstår inte riktigt varföe ni skulle kunna ha det nu men inte tidigare (detär väl vanligare med namngivningscermonier med mindre barn). Det är ju samma restriktioner nu.

Hela situationen kring pandemin är givetvis jätteteåkig, men inte så mycket att göra något åt. Låter fullständigt rimligt och i linje med alla restriktioner att inte ha något stort kalas nu.

• Kusinen

Sen undrar jag vad du menar med att det är självklart att de ska ha gemensamma kalas längre fram? Menar du för släkten? Det låter ju rimligt för släktens skull då det kan bli många kalas tätt annars. Men om barnen får ha barnkalas hoppas jag att de får ha dem på egen hand med den åldersskillnaden.

Svar på tråden Får inte ha ett eget kalas för sonen