Inlägg från: Anonym (Symtom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Symtom)

Graviditetssymtom?

Tänkte kolla hur vanligt det egentligen är med tidiga graviditetssymtom :) Jag vet att det här egentligen är fel forum, men eftersom man inte kan göra omröstningar i känsliga rummet så...

Kommentera gärna vilka symtom du har/hade; vilka symtom du nojar över att du inte har; vilka symtom du tycker är jobbigast... osv :) Har du flera barn som du upplevt olika med så kommentera gärna det också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Graviditetssymtom?
  • Anonym (Symtom)
    Anonym (Tidigt) skrev 2021-05-21 21:53:14 följande:
    Fyra graviditeter, jag kommer inte riktigt ihåg exakt hur det var med alla fyra, men har för mig att jag kände ganska tidigt med allihop. Ffa illamående och att det kändes i brösten... med vår äldste svullnade jag rätt mycket också, redan efter nån månad. I slutet av graviditeten hade jag samlat så mycket vätska att jag svär att det skvalpade om benen när jag gick XD
    Usch, jobbigt... att samla på sig så mycket vätska alltså...
  • Anonym (Symtom)

Puffar lite - ingen mer som vill rösta?

• Anonym (Symtom)

Kul att lite fler har röstat!

• Anonym (Symtom)
    Anonym (Sent) skrev 2021-05-22 17:49:08 följande:

Med vår första kände jag ingenting överhuvudtaget förrns i v 10, jag kommer ihåg att jag var jättenojig och trodde att bebis var död... Men det var hen ju inte, utan allt gick bra :) Med vårt andra barn kände jag tidigare, kanske inte precis i början men ganska tidigt ändå.

Anonym (Jo) skrev 2021-05-22 19:38:48 följande:

Runt vecka tio

Den av er som inte har röstat får jättegärna göra det - det blir lättare att se "statistiken" då, eftersom alla kanske inte lusläser och skriver upp kommentarerna :)

Och så blir jag ju nyfiken på vad det var för symtom ni fick när ni väl fick symtom :)

• Anonym (Symtom)
    Anonym (Tidigttt) skrev 2021-05-22 21:23:16 följande:

Jag har känt symptom redan innan mensen varit beräknad och innan jag gjort test. Tre graviditeter varav dom två första blev missfall. Starkast symptom var den första och sen blev dom tidiga symptomen mindre kännbara för varje gång, men ändå tydligast jag förstod att jag var gravid.

Oj! till och med innan? Var det illamående då eller?
  • Anonym (Symtom)

Kul att fler röstat! Gå gärna in och kommentera också :)

• Anonym (Symtom)
    Anonym (Tidigttt) skrev 2021-05-23 10:27:23 följande:
    Nej men jag var varm och hade ont i brösten på ett sätt jag inte brukar ha. Första gången var jag så varm att det kändes som jag kokade inombords, vaknade till och med av det. Den gången var det 11 dagar efter beräknad ägglossning. Dagarna innan hade jag också svårt att sova och låg vaken flera timmar.
    Varm? Det var ett intressant symtom - det har jag aldrig hört innan. Ja, inte att jag inte tror dig alltså, bara att det var intressant att höra om ett symtom jag inte hört tidigare :)
  • Anonym (Symtom)
    Anonym (Tidigt här också) skrev 2021-05-23 12:20:36 följande:

Ömma bröst i samband med att jag plussade på äl-dagen

Anonym (Tidigt här också) skrev 2021-05-23 13:54:52 följande:
    Haha ja jag skrev fel, skyller på graviditeten ;) Bim-dagen skulle det stå :)
    :)

• Anonym (Symtom)
    Holy93 skrev 2021-05-23 18:06:11 följande:

Beror på hur man ser det, hade symptom i vecka 4-5 (sura uppstötningar) men det är ju inget tydligt symptom. Ömma bröst och illamående från ca vecka 7.

Nä, det där är ju alltid svårt - ömma bröst och illamående är ju tydliga symtom, men andra saker som sura uppstötningar, sömnsvårigheter, att det drar i magen osv osv är ju sånt man kan ha även utan att vara gravid.
  • Anonym (Symtom)
    Anonym (Tidigttt) skrev 2021-05-23 18:51:30 följande:
    Jaså! Jag har läst om många som haft det som symptom. :)
    Jaha, där ser man! The more you know :)
  • Anonym (Symtom)

Puffar lite :)

• Anonym (Symtom)
    Anonym (Kul!) skrev 2021-05-27 14:11:35 följande:

Kul undersökning! Hoppas fler röstar :)

Hoppas jag med :)
  • Anonym (Symtom)
    QueenInTheDark skrev 2021-05-27 14:19:33 följande:

Utebliven mens och flytningar som vatten (flytningar som gjort troorna genomblöta) är symtomen jag haft med alla ungar

Åh, så enbart annorlunda flytningar? Inget illamående, spända bröst, "mensvärk" osv? Intressant i så fall!
  • Anonym (Symtom)
    QueenInTheDark skrev 2021-05-27 16:12:33 följande:
    Ömma bröst, illamående, "mensvärk" har varit symtom som dykt upp efter att mensen uppmärksammats vara sen
    Aha, ja ok - då fattar jag :)
  • Anonym (Symtom)
    Anonym (röva) skrev 2021-05-27 16:40:24 följande:

- större bröst som ömmade. vårtgårdarna större och mörkare.

- kunde inte äta lika stora mängder mat p g a uppsvälld mage.

- kunde inte ha jeansen jag brukar p g a vätskeansamling ben/midja.

- irriterad/eldig.

- svullen i ansikte.

detta kom en vecka efter oskyddat sex.

Oj! Alltså en hel vecka innan bim?? Jag visste inte ens att det var möjligt att få symtom så tidigt!
  • Anonym (Symtom)
    Anonym (röva) skrev 2021-05-27 17:57:18 följande:
    det är nog olika från person till person...
    Ja, så klart :) Häftigt ändå att kunna känna så tidigt!
Svar på tråden Graviditetssymtom?