BF Februari 2022
Hej!
Har precis plussat på digital :)
BF troligtvis i slutet på feb.
Genom gått IVF, sen förra året. Första återföring en och det tog sig :)
Hej!
Har precis plussat på digital :)
BF troligtvis i slutet på feb.
Genom gått IVF, sen förra året. Första återföring en och det tog sig :)
Då var det även dags för mig att skriva ett inlägg. Plussade för ett par veckor sedan men har avvaktat lite pga upprepade missfall. Nu är jag mitt i mina kritiska veckor (V6-8) där det tidigare avstannat men känner helt plötsligt att lite hopp börjar infinna sig? tänk om detta är gången då det ska gå bra ändå. Är gärna med i en FB grupp sen om jag tar mig förbi vecka 8. Är idag på 5+6, jag är 33 år och har två barn födda 2010 och 2013 sedan tidigare. Lycka till allihopa!
Slutade tyvärr i tidigt missfall. Misstänkte det då jag blött i 2 veckor sen jag plussade.. tyvärr var mitt inget lyckligt slut?
Bara blod i livmodern på ultraljudet idag. Men jag var beredd? 2 missfall det här året. Det är så sjukt. Känner mig bara tom
Lite roliga nyheter! Var på ultraljud igår och den lille mätte 7+6 och ett starkt hjärtslag. Känns så kul efter mina senaste missfall! Hoppas att det här går vägen. Har börjat må väldigt illa och är så trött.. funderar på att testa tillskott av vitamin B6. Någon som har hört om det eller har egen erfarenhet?
Glad midsommar! Kul att så många ska på ultraljud snart, håller tummarna :)
Har ni planerat KUB, och i så fall när? Eller ev. direkt NIPT? Jag vill hellre göra NIPT direkt men är såklart inte så sugen på kostnaden. Dessutom ska det väl inte behövas om inte KUB visar avvikande..?
Är det fler som vill ansluta till facebook-gruppen så hade det vart supertrevligt! Kom igen nu :D
Så följs vi åt allihopa med alltifrån stöttning till funderingar :)
Skriv meddelande till mig!
Hej alla ni fina,
Känner att jag behöver skriva av mig lite. Idag har jag haft mitt inskrivningssamtal vilket kändes såå bra. Fick verkligen vädra alla rädslor och oron vilket var så välbehövligt. Jag har den senaste veckan mått så dåligt med illamående som är i princip konstant, vilket hjälper jätte mycket för oron för missfall men konstigt nog hänger den rädslan ändå kvar och jag går som på nålar fram till ultraljudet om en vecka.
I alla fall så börjar jag inse mitt stora behov av att få dela med mig av graviditeten. Jag vill så gärna berätta för dom närmsta men min man vill inte och det respekterar jag såklart. Så därför tänkte jag det kunde vara bra att bara få skriva av sig lite här istället.
Ganska så säker på att det här blir min sista graviditet och vill så gärna njuta och ta tillvara på allt.
Jag har bokat NIPT v10+4 för att säkra en tid såhär i semestertider.
Fick på inskrivningen hos BM reda på att i Västra Götaland så får man NIPT gratis om KUB visar på höga risker. Vilket jag lär få då jag snart är 40.
Dock har jag inte nästa BM besök förrän v10+5 och då ska vi boka tid för KUB som väl blir v12 nånting så dröjer ju väldigt länge innan ev landstings-nipt blir av.
Hur hade ni andra gjort?
Pengarna är egentligen inte problemet, har inga problem att betala för nipt privat men funderar på om det är onödigt och att den summan bättre kan läggas på nåt annat. Typ en barnvagn eller nåt mer som kommer behövas :)
Lyckades boka tid för NIPT till den 14/7 men de sa att det kunde ta 2-3 veckor för att få resultatet p.g.a. semestertider. Jag som vill kunna berätta det för alla NU.. är det någon som har fått höra att det kan gå snabbare?
Var på vul idag och är så glad för att jag inte fick besked om ett nytt MA idag. Känns som en riktig lättnad och dessutom bli flyttad från 8+5 till 9+1 :)
Antiklimax idag på ultraljudsundersökningen, barnmorskan letade och letade men såg ingenting alls. Hon sa att det troligen beror på att jag är kortare gången än hon först trodde (jag har haft det på känn själv), och att livmodern fortfarande är bakom blygdbenet. Samtidigt blir jag så klart jätteorolig att något är fel och känner mig nu som att jag bara varit skengravid eller att jag fått MA (har inte blött något alls sedan jag plussade).
Har fått ny tid för UL 21 juli och det görs ju också UL i samband med NIPT som jag har inbokat den 16. Väntan dit känns lång nu.
Vet inte när jag blev såhär oteknisk men hittar inte hur jag svarar på ett specifikt meddelande utan bara i tråden. Håller tummarna för era ultraljud! :) Skönt med någon som är expert på just ultraljud.
Hur tänker ni med kosten bortsett från det som är tydligt att man ska undvika? Äter ni till exempel socker? Tar ni kosttillskott? Man vill ju så gärna göra allt rätt men det är inte helt lätt känner jag.
Igår gjorde jag NIPT och ultraljud, 11+1 mätte den lille och hjärtat slog fint! Så roligt att se lite nervöst att vänta på NIPT som ska ta 2-3 veckor.. men börjar kunna slappna av lite mer ju mer tiden går i alla fall.
Jag har tagit progesteron sedan jag fick veta att jag var gravid och har blivit rekommenderad (av min läkare utomlands) att ta detta till 12 veckor. När jag frågade läkaren här i Sverige igår så var han inte alls positiv till progesteron. Jag sa att vi inte hade kollat mina progesteronvärden men de skulle ju kunna vara låga, samt att det väl inte borde vara någon fara. Då sa han att det kanske inte är någon fara men helt onödigt och så jämförde han det med att ta Panodil varje dag - det kanske inte är skadligt men om det inte behövs så är det onödigt.
Tyckte detta var en superdålig jämförelse. Panodil är väl inte bra att ta under en längre tid?
Han tyckte dvs. att jag kunde sluta direkt med progesteronet. Jag ska fråga min läkare utomlands också och kommer troligtvis att fortsätta till vecka 12. Vet inte hur vanligt det är att ta progesteron men känns som att läkare här är väldigt negativa till det.
Jag har ju trots allt fått två missfall som inträffat i vecka 6 och den här gången har det gått bra än så länge. Progesteronet kan ju verkligen ha hjälpt mig den här gången.
Har ni någon erfarenhet av detta?
hej:) får jag fråga varför du gjorde NIPT? jag var lite i valet och kvalet om jag ska göra det då vi ska ha en sladdis vid 36års ålder? gjorde du kub med? tillverkar inte kroppen själv progesteron om jag läst rätt! Hoppas allt går bra för dig:)
Ett tips på en annan FB-grupp som har många medlemmar (707 just nu): www.facebook.com/groups/1754500758066573