BF Februari 2022
Jag får hoppa av tråden då mina test blev svagare och nu helt blanka , har känt mensvärk både i rygg och mage samt rosa flytningar så det blev ett tidigt mf här
Jag får hoppa av tråden då mina test blev svagare och nu helt blanka , har känt mensvärk både i rygg och mage samt rosa flytningar så det blev ett tidigt mf här
Idag blev jag ordentligt rädd.. jag fick kraftig mensvärk i nedre magen och i ryggen :(
Som tur är känns det bättre nu, har fortfarande ganska mycket mensvärk men ändå bättre. Och inget blod har kommit. Men rädslan sitter kvar.. nu känns det helt plötsligt väldigt väldigt långt till ultraljudet den 5:e
Känns som det är många här som är rätt oroliga den här första tiden.. först är det kampen om att få bli gravid och nu oron att få behålla
Ni är fantastiska allihop! Vilken styrka kvinnor har! Jag försöker ta med mig det någon skrev lite längre upp; oddsen är större att det går bra än att det inte gör det. För mig kändes dom orden väldigt pepp ;)
Hej!
Vääääldigt tidigt, men plussade igår med cb digitalt test :) beräknad till den 26/2!
Har en dotter född februari -19 tidigare med samma pappa och nu äntligen har vi lyckats igen efter att h försökt 11 månader. Tog letrozol denna månaden och det verkar ha gjort susen! Hoppas pyret vill stanna hos oss nu bara!!
Grattis till er allihopa!
Är även jag gärna med i fb-gruppen, är fortfarande med i min dotters och det är en väldigt fin grupp, tror ju såklart på samma sak med detta årets februarimammor ??
Slutade tyvärr i tidigt missfall. Misstänkte det då jag blött i 2 veckor sen jag plussade.. tyvärr var mitt inget lyckligt slut?
Bara blod i livmodern på ultraljudet idag. Men jag var beredd? 2 missfall det här året. Det är så sjukt. Känner mig bara tom
Lite roliga nyheter! Var på ultraljud igår och den lille mätte 7+6 och ett starkt hjärtslag. Känns så kul efter mina senaste missfall! Hoppas att det här går vägen. Har börjat må väldigt illa och är så trött.. funderar på att testa tillskott av vitamin B6. Någon som har hört om det eller har egen erfarenhet?
Hej alla ni fina,
Känner att jag behöver skriva av mig lite. Idag har jag haft mitt inskrivningssamtal vilket kändes såå bra. Fick verkligen vädra alla rädslor och oron vilket var så välbehövligt. Jag har den senaste veckan mått så dåligt med illamående som är i princip konstant, vilket hjälper jätte mycket för oron för missfall men konstigt nog hänger den rädslan ändå kvar och jag går som på nålar fram till ultraljudet om en vecka.
I alla fall så börjar jag inse mitt stora behov av att få dela med mig av graviditeten. Jag vill så gärna berätta för dom närmsta men min man vill inte och det respekterar jag såklart. Så därför tänkte jag det kunde vara bra att bara få skriva av sig lite här istället.
Ganska så säker på att det här blir min sista graviditet och vill så gärna njuta och ta tillvara på allt.
Hej! Det är jättebra att du skriver. Jag känner också samma behov, och det är skönt att höra hur det går för er andra. Min man är extremt nervös över att berätta för någon, och jag också egentligen, fast man samtidigt så gärna vill ha någon att dela alla tankar med.
Känner även igen oron för allt möjligt. Ska bli väldigt bra att få gå på UL (ska på fredag, och är dönervös!!!).
Nu har jag läst här och på en del andra forum för blivande föräldrar och det verkar som om det på något sätt är normaltillståndet att man oroar sig, så på så sätt kanske det är ett bra tecken :)
Förstår hur du känner! Hade också gärna berättat för de närmaste men min partner vill inte det utan vill vänta tills vecka 12 så jag respekterar det också. Tampas också med illamående och det gör att jag inte har någon energi att oroa mig över missfall, vilket är det enda positiva antar jag med illamåendet :)
Håller tummarna för att allt går bra på ultraljudet om en vecka!
Var på vul idag och är så glad för att jag inte fick besked om ett nytt MA idag. Känns som en riktig lättnad och dessutom bli flyttad från 8+5 till 9+1 :)