Inlägg från: Wave Mother |Visa alla inlägg
  • Wave Mother

BF Februari 2022

Lunne skrev 2021-06-16 22:34:03 följande:

Skulle några vara intresserade av att vara med i en dold BF Februari 2022-grupp på Facebook?

Jag vet att det redan finns grupper som är sökbara, men de tenderar att bli så stora. När jag väntade blivande storebror skapade vi en mindre, dold, grupp från en Familjeliv-tråd, och det var perfekt att kunna följas åt med så få att man kände igen alla som skrev :)

Jag har inte facebook, så kommer hänga kvar här istället, men det låter som en bra idé :) 
  • Wave Mother
    Väntanstider22 skrev 2021-06-23 19:43:20 följande:

Hej.

Nina heter jag, 34 år och plussade för en vecka sedan. Fortfarande väldigt tidigt men jag håller tummarna för att det ska gå vägen. Detta är mitt andra barn. Har tidigare en pojk född 2011 så han börjar bli stor. Har varit separerad från hans pappa i 7 år och hade gett upp hoppet om kärleken men så dök han med stort H upp förra sommaren med dunder och brak. Brottas med tanken av att det går fort men vem bestämmer det egentligen. Vi är kära och det känns rätt, är gärna med i facebookgruppen.

Grattis, och grattis till alla andra nya i tråden!

Jag tycker inte man behöver vara så orolig att det går fort där man ändå har en del livserfarenhet bakom sig? Och såå fort är det ju inte :)  

Välkommen i tråden!

• Wave Mother
    ElleJoy skrev 2021-06-25 05:35:31 följande:

Lite roliga nyheter! Tyst Var på ultraljud igår och den lille mätte 7+6 och ett starkt hjärtslag. Känns så kul efter mina senaste missfall! Hoppas att det här går vägen. Har börjat må väldigt illa och är så trött.. funderar på att testa tillskott av vitamin B6. Någon som har hört om det eller har egen erfarenhet? 

Så fina nyheter! Har ej provat B6, och barnmorskan nämnde inget om det när jag var där, men har sett att den del tar det. 
    Lita89 skrev 2021-06-26 11:12:58 följande:

Glad midsommar hörni!

Hur mår ni? Min första graviditet var jag typ ett helgon, superharmonisk och luuuuugn. This time not so much haha. Lättirriterad och tjuter för minsta lilla. Så tröttsamt och jobbigt (tycker synd om maken). Någon mer som är ett hormonellt vrak??

Glad midsommar! 

Här är det rätt okej, har lite småsymptom (svårt att äta, känner mig svullen osv.) och är trött, men inte påverkad i humöret, som tur är. 

Jag ska på ultraljud på fredag, och är väldigt nervös för det, samtidigt som jag är förväntansfull. Men oroar mig för att jag kommer att få en stor besvikelse och att något ska vara helt fel. 
  • Wave Mother
    Skuggviol skrev 2021-06-26 22:34:50 följande:

Glad midsommar!

Jag mår helt okej, har hittills mest varit trött och hungrig. Märker inget särskilt på humöret, men tror att sambon tycker jag är lite skarpare än vanligt, haha. Däremot har jag börjat få en del illamående, och det hade jag inget alls förra graviditeten så det känns oväntat och jobbigt ...

Wave Mother skrev 2021-06-26 16:02:59 följande:
    Så fina nyheter! Har ej provat B6, och barnmorskan nämnde inget om det när jag var där, men har sett att den del tar det. Glad midsommar! 

Här är det rätt okej, har lite småsymptom (svårt att äta, känner mig svullen osv.) och är trött, men inte påverkad i humöret, som tur är. 

Jag ska på ultraljud på fredag, och är väldigt nervös för det, samtidigt som jag är förväntansfull. Men oroar mig för att jag kommer att få en stor besvikelse och att något ska vara helt fel. 
    åå, jag har också ultraljud på fredag! Håller tummarna för att allt ser bra ut för dig <3

Tack så mycket! Håller tummarna för dig med! 
  • Wave Mother
    ElleJoy skrev 2021-06-27 08:58:24 följande:

Glad midsommar! Kul att så många ska på ultraljud snart, håller tummarna :)

Har ni planerat KUB, och i så fall när? Eller ev. direkt NIPT? Jag vill hellre göra NIPT direkt men är såklart inte så sugen på kostnaden. Dessutom ska det väl inte behövas om inte KUB visar avvikande..? 

Jag planerar att göra KUB, men vet inte om det blir redan nu, för ultraljudet är för att tidsbestämma graviditeten (jag fick aldrig igång någon riktig cykel efter att ha slutat med p-piller, så jag kan enl. barnmorskan vara allt från i sjunde till tionde veckan (tror själv att BF är 6/2). 

Jag skulle också vilja göra NIPT eftersom jag är 37, men har väntat just på grund av att det varit så oklart med tiden. Tänker nog försöka boka tid för det på fredag om allt ser bra ut då.

• Wave Mother
    MBL1712 skrev 2021-06-28 20:17:00 följande:

Hej alla ni fina,

Känner att jag behöver skriva av mig lite. Idag har jag haft mitt inskrivningssamtal vilket kändes såå bra. Fick verkligen vädra alla rädslor och oron vilket var så välbehövligt. Jag har den senaste veckan mått så dåligt med illamående som är i princip konstant, vilket hjälper jätte mycket för oron för missfall men konstigt nog hänger den rädslan ändå kvar och jag går som på nålar fram till ultraljudet om en vecka.

I alla fall så börjar jag inse mitt stora behov av att få dela med mig av graviditeten. Jag vill så gärna berätta för dom närmsta men min man vill inte och det respekterar jag såklart. Så därför tänkte jag det kunde vara bra att bara få skriva av sig lite här istället.

Ganska så säker på att det här blir min sista graviditet och vill så gärna njuta och ta tillvara på allt.

Hej! Det är jättebra att du skriver. Jag känner också samma behov, och det är skönt att höra hur det går för er andra. Min man är extremt nervös över att berätta för någon, och jag också egentligen, fast man samtidigt så gärna vill ha någon att dela alla tankar med.

Känner även igen oron för allt möjligt. Ska bli väldigt bra att få gå på UL (ska på fredag, och är dönervös!!!). 

Nu har jag läst här och på en del andra forum för blivande föräldrar och det verkar som om det på något sätt är normaltillståndet att man oroar sig, så på så sätt kanske det är ett bra tecken :) 
  • Wave Mother
    ElleJoy skrev 2021-06-29 11:10:12 följande:
    Jag tycker det låter som att KUB + NIPT är en enda lång väntan.. och har landat i att jag därför vill köra NIPT direkt. Även om man får en låg risk på KUB så finns det fortfarande en risk och jag kommer i slutändan att vilja göra NIPT ändå för att utesluta eventuella risker. 

Så beror kanske på hur mycket man bryr sig? Om du skulle behålla barnet oavsett vad det visar, så hade jag kört på KUB och ev. NIPT (om KUB visar hög risk). 
    Jag blir också mer och mer inställd på att boka in NIPT så snart jag vet var jag är i graviditeten, faktiskt. Blev plötsligt lite orolig att det inte ska gå under semesterveckorna. Hoppas de inte har allt för fullbokat. Är det någon som gjort NIPT i Göteborg? 
  • Wave Mother
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-29 17:13:35 följande:
    Inte än. men snart :) 
    Har bokat NIPT 19/7 i gbg. 
    Finns en massa olika ställen och alla skickar blodprovet till samma ställe för analys. 
    Kollade just en del som kom upp på google, och ingen hade några tider i juli (kan inte ta första veckan eftersom jag antagligen inte är i vecka 10 ännu då. De jag hittade var:

Carlanderska
    Barnmorskegruppen
    Barnmorskehuset

Känner du till fler? 
  • Wave Mother
    barnlängtan2021 skrev 2021-06-29 20:33:44 följande:

Var på vul idag och är så glad för att jag inte fick besked om ett nytt MA idag. Känns som en riktig lättnad och dessutom bli flyttad från 8+5 till 9+1 :)

Så kul, grattis! 
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-29 22:56:50 följande:
    nä tror det va de jag tittade på också. 

sen finns Sokolova gynklinik 
    finns säkert andra också. :) 
    många som verkar ta semester i slutet av juli dock. :(
    Tack så jättemycket för tipsen! Jag har lyckats boka den 16 juli nu. Hade inte gått utan din hjälp :) 
    MBL1712 skrev 2021-06-30 10:51:39 följande:
    Stort tack för stöttningen! Det värmer! :)

Skönt med UL på fredag, bara två dagar kvar :) hur mår du? Har du mycket symptom?

Jag mår rätt så bra förutom nervositeten, som tur är. Jag har en del problem med aptit och sömn (sover väldigt lite just nu, men det kan ha att göra med sommar och jobbstress). Aptiten är nog ett graviditetssymptom för det brukar jag aldrig ha problem med annars. Löser det oftast genom att äta måltiderna uppdelade på lunch 1 och lunch 2 osv (tur att man jobbar hemma ...) Men är ändå  m e s t a d e l s  glad. Hur har du det nu? 
  • Wave Mother
    Skuggviol skrev 2021-06-30 14:16:46 följande:
    Jag gjorde NIPT på Sokolova gynklinik förra gången, nu har jag bokat på Barnmorskehuset. Vad kul att vi verkar vara flera i/kring Göteborg! :)
    Ja, kul, och bra att kunna dela tips om sånt som gäller i området! 
Svar på tråden BF Februari 2022