Inlägg från: Väntar4an |Visa alla inlägg
  • Väntar4an

BF Februari 2022

Det verkar inte vara någon större aktivitet i denna tråd men kanske det är någon som vet eller svarar.

Sista september är jag i vecka 20+0. Jag har blivit avstängd from det datumet från jobbet pga risk för smitta och lämnat in papper till FK. Väntar nu bara på deras sega handläggningstid. Men hur blir det egentligen nu när regeringen idag har beslutat att lätta restriktioner (fas 4) from 1 oktober? Kommer dom då inte att godkänna min graviditetspenning? Någon som vet eller som är i samma sits?

• Väntar4an
    Anonym4848 skrev 2021-09-07 22:11:26 följande:

Det enda jag har läst är att har du fått det godkänt så kommer det inte påverkas av ändrade restriktioner senare. Hur det v. påverkar beslutet nu lär du ju få vänta och se..

EliS86 skrev 2021-09-08 07:55:46 följande:

Är du vaccinerad?

Jag skulle inte vilja utsätta mig för folkmassor om jag var ovaccinerad. Kanske det kan vara ett argument i så fall?

Själv får jag min andra spruta på torsdag så från sista september tror jag att jag kan jobba som vanligt om mitt jobb väljer att ställa om från hemarbete.

Men min bm berättade om de gravida covid-fallen som blivit inlagda på Huddinge sjukhus och det lät inte kul. Det verkar som att kvinnorna har svårare att återhämta sig ju längre gångna de är vilket resulterar i att flera tvingas till superprematura födslar för att minska belastningen på kroppen (alltså redan från vecka 22-23). Nu hamnar ju inte alla gravida som får covid på sjukhus såklart men personligen vill jag inte ta den risken.

Tack för svar.

Jag är ännu inte vaccinerad och jobbar inom skola/förskola. Så det hade känts tryggt med ett godkänt beslut nu. Men bara vänta och se.
Svar på tråden BF Februari 2022