Inlägg från: Sundri |Visa alla inlägg
  • Sundri

BF Februari 2022

Hej, vågar hoppa in här även om det känns skakigt och osäkert. Är 42år och är i vecka 7. Fjärde barnet, de övriga barnen är 10, 12 och 15år! 

Har framförallt oro p.g.a. min ålder!

BF 6/2

• Sundri

Hello, gjorde VUL privat igår och såg hjärtat picka på så det känns skönt även om väntan på KUB och ev. NIPT känns som en evighet. Vi har berättat för barnen eftersom jag är så sur och mår illa sen vet min mans syskon, tar min sida av släkten i helgen. Vi berättar tidigt eftersom vi ska träffa alla i veckan på middagar och sen till midsommar så de kommer fatta när jag inte dricker vin till maten och är lite för rak i mina åsikter, hahahah! Alla vet ju att det kan gå hur som helst och skulle nåt hända så måste vi ju ändå berätta... Vet inte om det är dumt men får ta det som det kommer helt enkelt!

• Sundri
    Lunne skrev 2021-06-16 22:34:03 följande:

Skulle några vara intresserade av att vara med i en dold BF Februari 2022-grupp på Facebook?

Jag vet att det redan finns grupper som är sökbara, men de tenderar att bli så stora. När jag väntade blivande storebror skapade vi en mindre, dold, grupp från en Familjeliv-tråd, och det var perfekt att kunna följas åt med så få att man kände igen alla som skrev :)

Absolut, vore superskönt med en sån grupp!
  • Sundri
    Roos26 skrev 2021-06-22 16:06:56 följande:

Hej! Plussade oväntat för en v sedan med nr 4. Väldigt oplanerat där våra tre barn, 11, 8, 5 åringar börjar kännas stora. Sålde precis min barnvagn för bara 3 veckor sedan ?hehe Vi har precis flyttat till ett nytt hus som snart är färdig renoverat, och vi är båda precis utköpta ur bolaget vi arbetat på i många år och startat ny firma. Så tanken på en nr 4 var långt borta:P Någon mer som väntar nr 4 eller kanske redan har 4 som kan dela med sig hur det är att gå från 3-4 :P

Väntar nr 4 och de andra kommer vara 11, 13 och 16år när den lille är beräknad! Studerar på högskola för att jag ska göra ny karriär mina sista 20 arbetsår (är 42). Vi har precis flyttat vi med????
  • Sundri

Gjorde UL igår och var i 9+1, BF 5/2 som det såg ut igår så ganska bra beräknat enligt ÄL ändå, bara flyttad en dag...

3,5 veckor kvar till KUB.... Jag har väldigt svårt att bestämma innan och tänka på vad som ska göras beroende på resultat. Men jag frågade igår om hur de mäter och vad i blodet som tas ut så det känns lite bättre. Gillar inte alls detta med KUB men är man 42 så är det väl bara att bita i det sura äpplet.....

Hur har ni andra gjort innan KUB och NIPT? 

• Sundri
    MBL1712 skrev 2021-07-06 08:01:30 följande:
    Jag kommer också att få göra KUB och jag kommer nog inte lägga allt för mycket tanke ev resultat. Om kuben skulle visa dåliga siffror så får man gå vidare och göra NIPT som i sin tur kan vis bra resultat. Så jag känner att jag vill lugna tankarna vad gäller KUB och ta det därifrån.
    Ja så tänker jag med egentligen samtidigt som tanken på ett avbrytande av grav far förbi och gör mig illamående... Tycker faktiskt det är lite jobbigt...
  • Sundri
    Lunne skrev 2021-07-19 15:11:54 följande:

Är det någon mer som ska göra KUB snart?

Jag har mitt på torsdag och börjar bli typ övertygad om att jag inte är gravid längre, trots att vi såg ett hjärta slå på daterings-UL i vecka 6. Trots att jag inte haft några större blödningar, däremot massa små men det hade jag halva graviditeten med första barnet också. Det som känns konstig är att jag mår helt bra, som vanligt liksom! Men första barnet var jag sjukskriven från v.11 och sov sådär 20 timmar per dygn :S Så jag hoppas att kunna slappna av och njuta av att inte känna av graviditeten än efter KUB.

Jag har tagit blodprovet men väntar på UL för KUB, har det den 30/7... Sån lång väntan men kollar 1177 varje dag utfall svaren på blodprovet skulle kunna hamna där......
  • Sundri
    Pewc skrev 2021-07-20 20:56:43 följande:

Hej. Tänker att det är dags att ta steget att gå med här. Nu börjar även jag tro att jag faktiskt är gravid. Har bf 17feb. Vill gärna vara med i Facebookgruppen. Lättare att följas åt där. Kan någon lägga till mig?

Skriv vad du heter på FB eller länka till din profil på privat meddelande till mig så försöker jag lägga till dig!
  • Sundri

Hej!

Ni som vill vara med i FB-grupp kan skriva era namn till mig privat så lägger jag till er i gruppen!

• Sundri

Jag är gärna kvar här! Blev medlem i den stora gruppen på FB också men den känns inte så bra. Alldeles för många personer känns det som!

Vi fick låg på KUB så får inte göra nipt så har bestämt mig för att släpa det och lita på kuben.... 5veckor till rutin UL, känns som en evighet!

Svar på tråden BF Februari 2022