Inlägg från: Väntanstider22 |Visa alla inlägg
  • Väntanstider22

BF Februari 2022

Hej.

Nina heter jag, 34 år och plussade för en vecka sedan. Fortfarande väldigt tidigt men jag håller tummarna för att det ska gå vägen. Detta är mitt andra barn. Har tidigare en pojk född 2011 så han börjar bli stor. Har varit separerad från hans pappa i 7 år och hade gett upp hoppet om kärleken men så dök han med stort H upp förra sommaren med dunder och brak. Brottas med tanken av att det går fort men vem bestämmer det egentligen. Vi är kära och det känns rätt, är gärna med i facebookgruppen.

• Väntanstider22
    Vickilina skrev 2021-06-24 11:50:10 följande:

Har inte fått kontakt med Lunne efter att jag skickade meddelande till henne här.

Är det många andra som lyckats bli medlemmar i gruppen? eller finns det intresse för att jag skapar en ny och så får vi se vad som händer med den gruppen Lunne skapade?

Gör du en ny grupp är jag med. Skulle Lunne ha fixat en grupp man vi ju antingen gå ihop i samma eller så kan de vara två grupper, de är ju inte hela världen :)
  • Väntanstider22
    MBL1712 skrev 2021-07-06 08:01:30 följande:

Jag kommer också att få göra KUB och jag kommer nog inte lägga allt för mycket tanke ev resultat. Om kuben skulle visa dåliga siffror så får man gå vidare och göra NIPT som i sin tur kan vis bra resultat. Så jag känner att jag vill lugna tankarna vad gäller KUB och ta det därifrån.

Jag kommer göra kub men mest för att få ett tidigt ultraljud :) man ska väl aldrig säga aldrig men jag är inte rädd för down syndrom och kan inte föreställa mig att ja skulle göra en abort pga det. Men tänker att de kanske kan vara bra att vara lite förberedd på att det skulle kunna vara så.
  • Väntanstider22
    MBL1712 skrev 2021-07-07 13:16:15 följande:

Jag förstår :) vad skönt för dig att kunna göra KUB och känna dig ändå säker i vad det skulle betyda utifall det skulle bli ett sådant resultat.

Jag känner mig inte alls lika säker i det och inte min man heller. Och skulle vi gå vidare med graviditeten så skulle jag vara tacksam ändå att kunna få tid att landa i det innan förlossningen.

Man ska väl vara ödmjuk inför det och det kanske inte känns lika säkert om man får en dålig sannolikhet men jag tänker att det finns andra svårigheter som jag nog är mer rädd för än just downs. Samhället är ju format efter att barn och vuxna med down ska ha de bra, finns skolor, förutsättningar och framtid på deras nivå. Mamma jobbar på särskolan och älskar det.. men man ska nog vara ödmjuk inför det såklart, men tror att de blir lättare om man är lite förberedd. Det är ju bra att man kan kolla iaf:)
Svar på tråden BF Februari 2022