Inlägg från: Jules123 |Visa alla inlägg
  • Jules123

BF Februari 2022

Plussade 9/6 på BIM+1 och har sen dess haft små blödningar. Ljusrosa/brunt och lite mörkare blod. Men det kommer bara på pappret har det rinner inte ut och har inte behövt ha något trosskydd eller binda. Min barnmorska sa att det är normalt och att jag ska kontakta gynakuten om det blöder mer eller jag får ont. För jag har ingen smärta alls. Jag tog ett nytt test igår och då var det en markant ökning men jag är livrädd pga råkade ut för ett MA i januari..

jag har ett tidigt ultraljud bokat nästa vecka men jag är fortfarande livrädd ????

• Jules123
    Dreamof4 skrev 2021-06-15 18:30:32 följande:

Jules123, håller tummarna för allt är som det ska trots blödning. Vissa har ju det, så behöver inte vara något negativt, men klart man blir orolig.

Går in i v 6 idag och ska på inskrivningssamtal nästa vecka. Lite nyfiken på er som gör tidiga UL, gör ni det pga. att ni blivit erbjudna el. pga. annan orsak och vilken vecka har ni gjort el ska ni göra det i?

Skulle stilla oron att se ett litet tickande hjärta såklart, även om viss oro ändå kommer kvarstå hela tiden.

De erbjuder tidigt där jag går hos BM + att efter en MA som upptäcktes på KUB så ville jag ha ett tidigt UL bara för att lätta oron.
  • Jules123
    LyckaW88 skrev 2021-06-15 16:31:06 följande:

Många kloka ord att läsa gällande att hantera oron (som även jag brottas med)! Jag försöker också att fokusera på annat härligt (det är ju sommar så det finns mycket av den varan) och tänka att det ändå är störst chans att det går bra! :)

Sedan har jag hört att det i vissa delar av landet är svårt att få till KUB test om man vill ha det (om man är under 35år). Pga covid och därmed ont om personal. Är det något ni kommit i kontakt med? Hade tänkt vänta med att boka men nu undrar jag om jag kanske ska göra det med en gång för att inte riskera att inte få en tid. :/

I Skåne erbjuder de oavsett ålder. Jag är under 35 och min barnmorska skickade remiss direkt och fick en tid i augusti.
  • Jules123
    Lunne skrev 2021-06-16 22:34:03 följande:

Skulle några vara intresserade av att vara med i en dold BF Februari 2022-grupp på Facebook?

Jag vet att det redan finns grupper som är sökbara, men de tenderar att bli så stora. När jag väntade blivande storebror skapade vi en mindre, dold, grupp från en Familjeliv-tråd, och det var perfekt att kunna följas åt med så få att man kände igen alla som skrev :)

Jag hade gärna varit med, men väntar gärna tills efter mitt UL nästa vecka för att se så att där faktiskt finns något.
  • Jules123

Slutade tyvärr i tidigt missfall. Misstänkte det då jag blött i 2 veckor sen jag plussade.. tyvärr var mitt inget lyckligt slut?

Bara blod i livmodern på ultraljudet idag. Men jag var beredd? 2 missfall det här året. Det är så sjukt. Känner mig bara tom

Svar på tråden BF Februari 2022