Inlägg från: Längtarihjälmig93 |Visa alla inlägg
  • Längtarihjälmig93

BF Februari 2022

Hej! :) Jag hoppar in här också och hoppas jag kan stanna kvar i denna gruppen. Är i v.5 nu (4+3) och har inte så mycket symtom alls. Kände mer innan jag plussade så är väldigt orolig för MF/MA..

Hade ett MA i vecka 10 (avstannat i v.8) i höstas och har försökt bli gravid i 9 månader sedan första ägglossningen efter det så jag är otroligt glad men samtidigt otroligt rädd. Ska boka tidigt ultraljud och vet inte riktigt vilken vecka jag ska boka in i men någon stans mellan 7-9 tänker jag.

Detta blir första barnet om allt går vägen. :)

(Lägger till mig i listan)

• Längtarihjälmig93

2/2 - Lunne, 33 år, andra barnet

2/2 - 33villbligravid, 37 år, andra barnet

2/2 - Barnlängtan2021, 27 år, första barnet

6/2 - Wave Mother, 37 år, första barnet

8/2 - Anonym4848, 35 år, första barnet

9/2 - Skuggviol, 31 år, andra barnet

12/2 - MBL1712, 36 år, tredje barnet

14/2 - Dreamof4, 41 år, fjärde barnet

17/2 - Lämgtarihjälmig93, 28 år, första barnet

19/2 - LyckaW88, 31 år, andra barnet

• Längtarihjälmig93
    ElleJoy skrev 2021-06-27 08:58:24 följande:

Glad midsommar! Kul att så många ska på ultraljud snart, håller tummarna :)

Har ni planerat KUB, och i så fall när? Eller ev. direkt NIPT? Jag vill hellre göra NIPT direkt men är såklart inte så sugen på kostnaden. Dessutom ska det väl inte behövas om inte KUB visar avvikande..? 

Hej! Jag har bokat NIPT direkt och ska göra det i vecka 14. :) Jag är 28 så det har inte med åldern att göra men för min del är det värt det ändå.
  • Längtarihjälmig93
    Lyftaren skrev 2021-07-08 22:24:30 följande:

Hej! Har under några dagar bevakat denna tråd och tänkte att det är dags att jag hakar på med. Jag plussade för några veckor sedan och bokade därefter in ett tidigt ultraljud där ett hjärta tickade och hördes tydligt i vecka 6+1. Jag är nu i vecka 10 och har beräknad bf 6 Februari.

Detta är min andra graviditet då jag fick MA för några år sedan, vilket gör mig extra nervös och orolig för denna graviditet då jag även fick en liten och röd blödning en vecka efter vul. Hur tacklar ni den konstanta oron?? Jag har inte Kub förens om tre veckor nämligen.

Vet precis hur du känner, då min förra och första graviditet också slutade i MA. Det tog 10 månader att bli gravid igen och nu är jag orolig varje dag och tror inte på att det är något där inne. Ska göra ett första tidigt ultraljud i slutet på veckan (är i vecka 9) och har NIPT bokat i v 14.
Svar på tråden BF Februari 2022