Inlägg från: LyckaW88 |Visa alla inlägg
  • LyckaW88

BF Februari 2022

Hej!

Jag hoppar gärna in här jag med! Plussade idag på äl+11 och har BF 19/2 enligt appen. Mest jätteglad men såklart med en liten oro att något ska gå fel.

Andra barnet, har en dotter som är 4 år. Är 31 år. Har längtat så efter detta! :)

• LyckaW88

Lägger till mig i listan. :)

2/2 - Lunne, 33 år, andra barnet

2/2 - 33villbligravid, 37 år, andra barnet

8/2 - Anonym4848, 35 år, första barnet

9/2 - Skuggviol, 31 år, andra barnet

14/2 - Dreamof4, 41 år, fjärde barnet

19/2 - LyckaW88, 31 år, andra barnet

• LyckaW88
    Ann Lis skrev 2021-06-10 21:59:46 följande:

Jag får hoppa av tråden då mina test blev svagare och nu helt blanka , har känt mensvärk både i rygg och mage samt rosa flytningar så det blev ett tidigt mf här

Vad tråkigt! :( Håller tummarna för att det snart blir ett nytt plus för er!
  • LyckaW88

Många kloka ord att läsa gällande att hantera oron (som även jag brottas med)! Jag försöker också att fokusera på annat härligt (det är ju sommar så det finns mycket av den varan) och tänka att det ändå är störst chans att det går bra! :)

Sedan har jag hört att det i vissa delar av landet är svårt att få till KUB test om man vill ha det (om man är under 35år). Pga covid och därmed ont om personal. Är det något ni kommit i kontakt med? Hade tänkt vänta med att boka men nu undrar jag om jag kanske ska göra det med en gång för att inte riskera att inte få en tid. :/

• LyckaW88
    Jules123 skrev 2021-06-15 19:40:55 följande:

I Skåne erbjuder de oavsett ålder. Jag är under 35 och min barnmorska skickade remiss direkt och fick en tid i augusti.

Det låter ju bra! Jag bor i Göteborgsområdet, hoppas det är samma här!
    Anonym4848 skrev 2021-06-15 17:52:43 följande:

Jag fick kallelser idag och det var bara några dagar sen jag kontakta dem för att säga att jag är gravid. Så det verkade ju lugnt. Är över 35, kan ju förklara saken kanske?

Skönt när det fungerar som det ska! :) Huvudsaken är såklart att alla som är över 35 får en tid men jag är inte många år ifrån och vi hade gärna gjort ett.
  • LyckaW88
    Vickilina skrev 2021-06-28 09:17:22 följande:

Är det fler som vill ansluta till facebook-gruppen så hade det vart supertrevligt! Kom igen nu :D

Så följs vi åt allihopa med alltifrån stöttning till funderingar :)

Skriv meddelande till mig!

Jag har skickat ett meddelande till dig. ???? Hade tänkt vänta men idag kände jag att jag inte kommer bli mindre ledsen vid missfall beroende på om jag avvaktat eller inte.

Jag var helt säker på att jag fick ett missfall i lördags då jag fick en ganska stor blödning med färskt blod tillsammans med ganska kraftiga menssmärtor. Sedan slutade det blöda men fortsatte att göra ont till och från och även på vänster sida. Min bm ville att jag skulle åka in och kolla så att det inte var ett X. Men efter några timmar fick jag äntligen se ett litet hjärta flimra i 6+0.

Stor lättnad men rädslan finns kvar och även om jag haft mf innan så känner jag ännu större ödmjukhet inför denna graviditet än jag gjorde innan! <3
  • LyckaW88
    Skuggviol skrev 2021-06-28 21:13:11 följande:

Jag har redan bokat tid för NIPT (var rädd att bli utan tid när det är mitt i semestertider...)

Jag är under 35, så i min region får jag inget gratis KUB. Vilket gjorde att vi förra graviditeten valde att göra KUB privat, fick ganska dåliga siffror - precis över gränsen för vidare koll - så i slutändan betalade vi för NIPT också och fick fina siffror och en frisk pojke :) Nu kör vi NIPT direkt, KUB är för osäkert tycker vi - även om det ju är billigare såklart.

En fråga till dig som har gjort NIPT innan: Vet du om man alltid gör ett ul innan, även om man tidigare gjort ett eller flera?

Vi är i valet och kvalet om vi ska välja KUB eller NIPT, förra gången tog vi KUB men nu är jag några år äldre?
  • LyckaW88
    barnlängtan2021 skrev 2021-06-29 20:33:44 följande:

Var på vul idag och är så glad för att jag inte fick besked om ett nytt MA idag. Känns som en riktig lättnad och dessutom bli flyttad från 8+5 till 9+1 :)

Vad härligt! Förstår att det är en stor lättnad! :)
  • LyckaW88
    Skuggviol skrev 2021-06-30 14:16:46 följande:

Jag gjorde NIPT på Sokolova gynklinik förra gången, nu har jag bokat på Barnmorskehuset. Vad kul att vi verkar vara flera i/kring Göteborg! :)

Ja, det är roligt! :) Jag har nu fått tid för NIPT 2/8 på Barnmorskegruppen i Göteborg.
  • LyckaW88
    Dreamof4 skrev 2021-07-07 12:30:25 följande:

Här fick jag också positivt besked förra veckan. Bokade ett tidigt UL på 7+3 och fick bekräftat ett litet tickande hjärta. Skönt att se att det faktiskt finns en liten krabat därinne.

Har bokat NIPT i v. 12+5 och KUB i v. 12.6, pga.min ålder (41). Dagen efter varandra blev det i början av aug, då det är semestertider nu och det som fanns ledigt. Känns skönt att ha bokat.

Är idag på 8+4 och tycker redan det syns på mig. Speciellt på kvällarna svullnar magen upp och får tänka på hur jag klär mig. Hur är det för er?

Har inte berättat för omgivningen eller syskonen ännu. Bara mina två närmsta vänner. Tänkt invänta KUB & NIPT, men känns som en evighet tills dess samt att magen kommer bli svår att dölja i bikinitider i sommar?

Hur tänker ni?

Grattis till det tickande hjärtat! :)

Jag har också bokat NIPT i början av augusti men kommer vara i 11+0. Känns som en evighet dit?

Jag är i 7+3 och har redan gått upp nästan 2 kg? Var likadant med förra barnet, åt som en häst i början, både pga hunger och för att lindra illamående. Tror jag gick upp 4-5 kg de första 12 veckorna. Därefter gick jag inte upp så mycket. Detta plus att jag är enormt svullen, har mycket molvärk och får ont över solarplexus om något (typ ett par byxor) sitter åt över magen.

Så ja, jag anpassar mina kläder mycket! Gällande bikini tider så har jag kapitulerar. Om någon ser, så ser de. Jag tänker låtsas som ingenting men om någon frågar tänker jag inte ljuga. :)

Min närmaste familj vet då jag har behövt deras stöd (har haft en del blödningar med mycket smärta och har ett par gånger varit säker på missfall. Men sedan har det lugnat sig? Bara att hålla tummarna!
Svar på tråden BF Februari 2022