Dreamof4 skrev 2021-07-07 12:30:25 följande:
Här fick jag också positivt besked förra veckan. Bokade ett tidigt UL på 7+3 och fick bekräftat ett litet tickande hjärta. Skönt att se att det faktiskt finns en liten krabat därinne.
Har bokat NIPT i v. 12+5 och KUB i v. 12.6, pga.min ålder (41). Dagen efter varandra blev det i början av aug, då det är semestertider nu och det som fanns ledigt. Känns skönt att ha bokat.
Är idag på 8+4 och tycker redan det syns på mig. Speciellt på kvällarna svullnar magen upp och får tänka på hur jag klär mig. Hur är det för er?
Har inte berättat för omgivningen eller syskonen ännu. Bara mina två närmsta vänner. Tänkt invänta KUB & NIPT, men känns som en evighet tills dess samt att magen kommer bli svår att dölja i bikinitider i sommar?
Hur tänker ni?
Grattis till det tickande hjärtat! :)
Jag har också bokat NIPT i början av augusti men kommer vara i 11+0. Känns som en evighet dit?
Jag är i 7+3 och har redan gått upp nästan 2 kg? Var likadant med förra barnet, åt som en häst i början, både pga hunger och för att lindra illamående. Tror jag gick upp 4-5 kg de första 12 veckorna. Därefter gick jag inte upp så mycket. Detta plus att jag är enormt svullen, har mycket molvärk och får ont över solarplexus om något (typ ett par byxor) sitter åt över magen.
Så ja, jag anpassar mina kläder mycket! Gällande bikini tider så har jag kapitulerar. Om någon ser, så ser de. Jag tänker låtsas som ingenting men om någon frågar tänker jag inte ljuga. :)
Min närmaste familj vet då jag har behövt deras stöd (har haft en del blödningar med mycket smärta och har ett par gånger varit säker på missfall. Men sedan har det lugnat sig? Bara att hålla tummarna!