Ericky skrev 2021-05-26 08:15:58 följande:
Hej igen,
Jag tar absolut inte illa upp <3 Jag är ju med i dessa trådar för att kunna bolla funderingar och få input <3
Jag fick mensvärk igår eftermiddag (vilket jag inte haft hittills) och fick i samband med det något som liknade starten på en mens. Tydliga blodblandade flytningar. Dock inga klumpar. Hann bli så otroligt ledsen eftersom jag var övertygad om att det var missfall på G pga de blodblandade flytningarna och att jag upplevde att mitt enda symtom, ömma bröstvårtor, försvunnit. De blodblandade flytningarna pågick dock bara igår under ett par timmar och sedan dess har jag inte blött mer, så nu vet jag inte vad jag ska tro.
Testen varken ökar eller minskar i styrka. Får vänta och se helt enkelt om det blir mer blödningar och testa igenom om några dagar. Tänker att jag kanske borde blöda lite mer om det är missfall. Hoppas på det iaf <3
Ja, det är svårt att veta! I min första graviditet när jag var 21 och därför valde abort (hade blivit på smällen av misstag) hade jag just så där och trodde de facto jag fått en sparsam mens, först en månad senare när mens nr 2 föll bort fattade jag hur det låg till.
Så med det sagt - då missfallen drar igång ordentligt så blöder det rejält. Sedan kan man förstås inte veta hur en lättare blödning tänker utveckla sig, men lite blod om det hålls lite behöver inte vara farligt!
Hoppas på att det var en genombrottsblödning bara <3