Inlägg från: Anonym (Herregud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herregud)

Jag har inte tid!

Anonym (Ghost) skrev 2021-05-20 20:29:30 följande:

Du, jag har ingen som helst skyldighet att jobba gratis för att min unge går i nån sportförening eller liknande! Det finns inget "åtagande" från föräldrarnas sida.

Jo det är precis så det fungerar. Alla behöver hjälpa till att sitta i sekretariat vara match värd eller skjutsa till borta matcher eller vad det nu kan vara. Förstår att varken du eller dina barn har vart med i en idrotts förening. Men det så här det fungerar.

Kan du inte berätta hur du tror att det fungerar?
  • Anonym (Herregud)
    Friger skrev 2021-05-20 20:34:07 följande:

Nja... har väldigt många ungar. Kan inte låta ungarna terrorisera grannarna konstant med strumpor, kakor o d. Får köpa själv istället så att det kommer upp i lagom nivå.

Jag hade föredragit att bara "betala ut" mig. Det blir mycket billigare och mindre besvär.

Har du föreslagit det? Är också jäkligt trött på att sälja saker men vi torg fram alternativ så man kan betala för sig. Men det gäller ju bara själva försäljningen. Övriga sysslor finns ju kvar ändå.
  • Anonym (Herregud)
    Studentpappa skrev 2021-05-20 21:12:58 följande:

Finns många föräldrar som bara släpper av barnen och skyndar sig därifrån. Eller bara sätter sig med mobilen, rätt lätt att smita undan om du är lagd åt det hållet.

Men man schemalägger väl vila som ska vara med och hjälp till på matcher mm eller vika tide som kiosken ska vara bemannad.

Nu är mina barn äldre men att föräldrar är med på träningar är väl bara när de är väldigt unga?
Svar på tråden Jag har inte tid!