Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Jag har inte tid!

Jag är ledare men ska sluta nu, är sjukt less. Ska bli skönt att slippa faktiskt, även om jag nog får börja om några år igen när yngsta dottern blir sju har jag lovat henne att vara ledare åt henne också.

Så länge jag var ledare åt min egen dotter var det roligt, sen föll det sig att hon bytte grupp och jag behövde vara kvar. Men att vara ledare åt enbart andras barn ger mig inte mycket om jag ska vara ärlig. Det finns så jäkla många jobbiga och ouppfostrade barn så ibland är jag mest less hela tiden.

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Herregud) skrev 2021-05-20 21:09:31 följande:

Jo det är precis så det fungerar. Alla behöver hjälpa till att sitta i sekretariat vara match värd eller skjutsa till borta matcher eller vad det nu kan vara. Förstår att varken du eller dina barn har vart med i en idrotts förening. Men det så här det fungerar.

Kan du inte berätta hur du tror att det fungerar?

Finns många föräldrar som bara släpper av barnen och skyndar sig därifrån. Eller bara sätter sig med mobilen, rätt lätt att smita undan om du är lagd åt det hållet.
  • Studentpappa
    Anonym (Herregud) skrev 2021-05-20 21:15:24 följande:

Men man schemalägger väl vila som ska vara med och hjälp till på matcher mm eller vika tide som kiosken ska vara bemannad.

Nu är mina barn äldre men att föräldrar är med på träningar är väl bara när de är väldigt unga?

Finns ju olika idrotter och föreningar, finns dom som alltid är sjuka eller får förhinder. Ett bra exempel från när jag växte upp är kompisens föräldrar som alltid hade tagit ett glas vin och inte kunde köra.

Mina barn går på skidåkning b.la. där brukar det alltid vara välkommet att några föräldrar hjälper till även i gruppen 9-11 år. Där jag är ledare vill vi inte ha föräldrar i salen, så det är ju olika.
  • Studentpappa
    Friger skrev 2021-05-20 21:30:54 följande:

Jo, två gånger faktiskt. En gång i skolan och en gång på sportaktivitet. Det blev mycket negativt från klassförälder och ledare. Att sälja strumpor är bra för barnen och det är inte alla som har råd att köpa ut sig.

Övriga sysslor hjälper jag till med. Det är inget att orda om.

Är det någon som vill köpa kakor eller strumpor för övrigt? Vi har just nu två pågående försäljningar.

Kan förstå att man inte vill erbjuda möjligheten att köpa ut sig. Vitsen med en förening är ju att alla ska kunna vara med och det blir ju väldigt tydligt vilka som har råd att slippa sälja om det alternativet finns.

Jag hatar det själv så det är inte det.. Vi slipper dock sälja om en förälder är ledare, nästan så det är värt det bara därför.
Svar på tråden Jag har inte tid!