Inlägg från: Anonym (Ghost) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ghost)

Jag har inte tid!

Hyra idrottshall är i många fall gratis. Det är inte föreningar som bekostar underhåll av fotbollsplaner, lokaler etc. Jag skänker hellre en engångssumma än slösar tid som är värt mycket mer översatt i pengar än att sälja en massa skit som nästan ingen vill ha.

• Anonym (Ghost)
    AnnaSturesson skrev 2021-05-20 17:57:16 följande:
    Nej det är inte gratis att hyra hallar. De flesta fotbollsföreningar äger och förvaltar sina planer och lokaler. Är nästan bara väldigt stora idrottsplatser som sköts av kommunen.

Håller med om att betala för att slippa sälja en massa skit. Vi har haft det som alternativ i våra föreningar. Men det är många uppdrag som utföras och där behöver alla hjälpa till.
    Och det är därför man betala föreningsavgiften!

Vadå för "uppdrag"? Det enda jag kan tänka mig är någon frivillig vuxen som hänger med på turneringar etc.
  • Anonym (Ghost)
    AnnaSturesson skrev 2021-05-20 18:17:54 följande:
    Avgiften skulle bli väldigt hög. Det vi har hjälp till med är bla.

Kiosk, tvätta matchställ och vara funktionärer på cuper.

Hur kan det vara så svårt att hjälpa till några timmar på år?
    Ja vad ska man svara på din fråga, det finns de som faktiskt har annat att göra i sitt liv än att stå i kiosk t ex. Att hjälpa till i en förening är frivilligt utifrån lust och förmåga. Det behöver andra inte ens ha en åsikt om.
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (A) skrev 2021-05-20 19:19:22 följande:
    Nej är du med i en förening så får man ställa upp på de åtagande som man får. Har du ingen lust att hjälpa till så får du sätta barnen i en förening där det inte krävs föräldrar engangemang.

Helt otroligt att andra skulle tycka alla ska göra jobbet medans man själv sitter hemma.
    Du, jag har ingen som helst skyldighet att jobba gratis för att min unge går i nån sportförening eller liknande! Det finns inget "åtagande" från föräldrarnas sida.
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Herregud) skrev 2021-05-20 21:09:31 följande:
    Jo det är precis så det fungerar. Alla behöver hjälpa till att sitta i sekretariat vara match värd eller skjutsa till borta matcher eller vad det nu kan vara. Förstår att varken du eller dina barn har vart med i en idrotts förening. Men det så här det fungerar.

Kan du inte berätta hur du tror att det fungerar?
    Nej, det är inte alls "exakt" så det fungerar, om du är intresserad så kan du läsa mina tidigare kommentarer så slipper jag upprepa mig.
Svar på tråden Jag har inte tid!