• Eveline87

Gravid men sååå mycket molvärk

Positivt gravtest på BIM idag, tror jag iaf då det är 2 streck!

MEN har såååå mycket mensvärk och går runt och tänker att nu blir det missfall när som helst:/

Någon också vill dela sig om mycket mensvärk i tidig graviditet och en lyckad sådan, så jag kan lugna mina nerver lite:(
  • Svar på tråden Gravid men sååå mycket molvärk
  • Eveline87
    Färskpotatismamman skrev 2021-05-20 08:26:49 följande:

Hej och stort grattis till ditt plus!!

Molvärk/?mensvärk? tidigt i en graviditet är verkigen skitjobbigt! MEN det är ett tecken på att livmodern växer i räserfart och därför kan man få växtvärk helt enkelt!

Det kan även hugga till i ligamenten som håller i livmodern om man nyser eller gör häftiga rörelser. Det är helt normalt!

Så länge du inte har röda blödningar (rosa/bruna flytningar är också vanligt) så ska du inte oroa dig utan se värken som något possitivt! :D

Försök slappna av och håll dig upptagen för att komma igenom de första veckorna. Jag vet hur jobbigt det är i början med all oro ??

Tusen tack för svar, känns lite lugnare. Mensvärken är kvar och ibland känns det så tungt att jag ej orkar stå. Men tog ett digitalt idag som visade gravid och ett annat test som var starkare än igår.
Svar på tråden Gravid men sååå mycket molvärk