Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Min man vill bo hos en kollega

Jag har massor av manliga vänner och det går utmärkt att vara enbart vänner som man/kvinna.

Men det här låter som ett extremt dåligt upplägg faktiskt om det är som det låter. Att kollegan är singel och det är en helt vanlig lägenhet. 

De kommer springa in i varandra hela tiden. Antingen kommer de skava på varandra efter ett tag vilket innebär att det kommer gå ut över deras arbetsrelation.

Eller så kommer de skitbra överens vilket på ett annat sätt också kommer påverka deras arbetsrelation. Det kräver rätt mycket att fortsätta vara proffsig på jobbet med någon man är nära vän med. Dessutom kommer det skvallras, garanterat. Det får de vara beredda på.

Eller så fattar den ena tycke för den andre. Är det kvinnan så sitter ju din man i en ganska omysig rävsax där han både bor och jobbar med någon som det blivit obekvämt med och han måste avvisa.

Jag tänker att du i diskussionerna med din man ska utgå från att du förstår att det är pisstråkigt att bo på en camping (framförallt vintertid) men att ska han bo inneboende hos någon så bör det vara en avskilt uthyrningsdel av ovan nämnda orsaker. Sen är det ju ganska intressant hur han tänker sig fortsättningen för vill han ha ett jobb där han veckopendlar från familjen? Hur länge? Han kanske måste lösa ett vettigt boende själv om det blir långvarigt, som han trivs med.

Börjar du direkt anta att han ska vilja vara otrogen så förstår jag om han tar illa upp för det är säkert inte hans plan. Han har nog bara inte tänkt helt klart på alla andra nackdelar som kan komma. 

Svar på tråden Min man vill bo hos en kollega