Inlägg från: Crash Man |Visa alla inlägg
  • Crash Man

Tycker du att det är okej att röka på?

Jag har rökt cannabis ett 20-tal gånger i mitt liv, men jag tvivlar på att jag någonsin kommer göra det igen. Det är inte för att jag är rädd för cannabisens skadeverkningar utan för att jag tycker det är en ganska tråkig drog. Testa lite psykedelisk svamp istället.

Jag anser givetvis att cannabis ska vara lagligt; det finns ingen logik i att det är olagligt.

• Crash Man
    Anonym (eee) skrev 2021-05-26 16:46:35 följande:

Inte logiskt? Senaste forskningen visar tydligt hur man får lägre iq om man använder det. Är inte det ett rätt bra skäl till att det ska vara olagligt. 

Jag äger min egen kropp. Om jag vill äta mig gravt överviktig eller knarka bort mina hjärnceller så ska det vara mitt beslut. Jag vill ge optimal frihet till alla människor och det innebär även friheten att fatta idiotiska argument. IQ är för övrigt inte ett särskilt bra sätt att mäta någons intelligens och det säger jag som medlem i mensa.
  • Crash Man
    Karlington skrev 2021-05-26 18:03:09 följande:
    IQ är väl det bästa måttet på intelligens vi har, och du värdesätter det ju högt nog för att nämna att du minsann är Mensa-medlem. ;)
    Det är snarare så att jag måste påpeka att jag är medlem i mensa för att kunna bli tagen seriöst i frågan. Annars skulle jag få ett svar i stil med "Det är klart du inte värderar IQ högt när du har en låg IQ.

Varför ska det vara olagligt för mig med en IQ på 135+ att knarka ner min IQ till 120?
Svar på tråden Tycker du att det är okej att röka på?