Gravtest
Hej! Gjorde ett inlägg imorse men gör ett till pga lite fler frågor...
Igår kväll tog jag ett spontant gravtest (trots vad jag tror är en annorlunda ?mens??) för att jag hade känt mig lite konstig och som sagt mensen betedde sig väldigt annorlunda. Till min förvåning syntes en svagt, svagt streck. Tänkte äsh, det är väl ett spökstreck. Tog ett till väldigt tidigt på morgonen, som också visade ett väldigt svagt streck, dock starkare än det igår kväll. Höll mig sedan några timmar från att kissa och tog ett senare på morgonen/förmiddagen med ytterligare ett liiite tydligare streck, men ändå väldigt, väldigt svagt.
Det jag undrar nu är: kan man verkligen få 3 spökstreck på raken? Är det verkligen SÅ himla vanligt eller är det ett eventuellt positivt...? På bilden är det tredje testet jag såg, det är svårt att fånga på bild men både jag och sambon såg det i vanligt dagsljus. Jag kommer såklart ta ett nytt test, men med tanke på hur svagt det är: hur länge bör jag vänta för att kunna försäkra mig om att svaret stämmer..?
Gällande mensen så har jag ju haft min ?mens? men några få får ju blödningar även i graviditeten och som sagt betedde den sig annorlunda vilket får mig att fundera på en kemisk graviditet, men är inte så kunnig. Har även ä relativt regelbunden mens och denna månaden kom den tidigare än vanligt, brukar få den idag men fick den 11/5. Påverkar det när jag kan testa? Sorry för rörigt inlägg men är så förvirrad!!