Inlägg från: Törstiga tuppen |Visa alla inlägg
  • Törstiga tuppen

Mäns rätt att avstå

Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 15:47:39 följande:
    Bevisning får väl göra som i alla andra fall i rättsväsendet vad menar du är skillnaden i just det fallet?

Ja dina råd till din grabb tycker jag är bra, dock skyddar det inte din grabb från att i ett längre förhållande där båda varit med om att bestämma att man ska sluta använda kondom och hon går över till andra preventivmedel som man ofta gör i långa förhållanden. Och sen slutar hon ta dem och lurar på din grabb en unge han inte vill ha men som han tvingas ta ansvar för likväl.

Är det rättvist? Blir inte din grabb då helt utelämnad utan någon som helst stöd från lagen?

Eftersom det aldrig kommer att kunna bevisa så hjälper inga lagar eftersom det aldrig skulle bli några fällande domar. Om du får inbrott i källaren får du snart ett papper om att brottet inte går att utreda. Man anmäler bara för att få försäkringspengar men man fattar att ingen kommer att straffas. 

Kvinnor lurar inte män på löpande band, men hade det hänt så hade jag tyckt synd om honom men ändå ansett att det är hans ansvar. Barnet ska inte lida för föräldrarnas skit.

• Törstiga tuppen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 15:47:39 följande:
    Bevisning får väl göra som i alla andra fall i rättsväsendet vad menar du är skillnaden i just det fallet?

Ja dina råd till din grabb tycker jag är bra, dock skyddar det inte din grabb från att i ett längre förhållande där båda varit med om att bestämma att man ska sluta använda kondom och hon går över till andra preventivmedel som man ofta gör i långa förhållanden. Och sen slutar hon ta dem och lurar på din grabb en unge han inte vill ha men som han tvingas ta ansvar för likväl.

Är det rättvist? Blir inte din grabb då helt utelämnad utan någon som helst stöd från lagen?

Eftersom det aldrig kommer att kunna bevisa så hjälper inga lagar eftersom det aldrig skulle bli några fällande domar. Om du får inbrott i källaren får du snart ett papper om att brottet inte går att utreda. Man anmäler bara för att få försäkringspengar men man fattar att ingen kommer att straffas. 

Kvinnor lurar inte män på löpande band, men hade det hänt så hade jag tyckt synd om honom men ändå ansett att det är hans ansvar. Barnet ska inte lida för föräldrarnas skit.

• Törstiga tuppen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 16:00:05 följande:
    Hur vet du det? Eller är det något du bara antar?
    Ska man resonera så om allt annat oxå? Är det svårt att bevisa så skiter man att ha med det i lagen?
    Tror du att polisen har resurser att bedriva spaning i kvinnors P -pillerkartor i jakt på bevis för medvetet slarv? Hur skulle det ens gå att bevisa? Det är omöjligt. Just nu har vi män två alternativ. Kondom eller sterilisering. I framtiden finns förhoppningsvis fler alternativ, men just nu är det så. Varför tycker du att mannens rättigheter trumfar barnets?
  • Törstiga tuppen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 16:11:21 följande:
    Tro kan man göra i kyrkan, då utgår jag ifrån att det är ett antagande och inte något man har faktiska belägg för.

Det finns många saker som inte ligger i rättsväsendets top 10 lista men som man ändå tar höjd för i lagen. Varför skulle detta vara ett undantag?
    För att mannen genom att skydda sig vid sexet kan undvika att detta händer. Lite som att låsa cykeln för att förhindra att den blir stulen. Lämnar du cykeln olåst är det ingen som hjälper dig eller tycker synd om dig när den blir stulen.
  • Törstiga tuppen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 16:26:42 följande:
    Nu handlar det återigen inte enbart om mannens sexliv eftersom barnet kom till genom att BÅDA valde att ha oskyddad sex. Barn kommer inte till genom att en man runkar vettu...på tal om naivitet.

Och konsekvensen (en graviditet) blev så för att BÅDA slarvade med att skydda sig.
    Om båda slarvat är det väl inga konstigheter att båda får ta sitt ansvar. Hur kan det där ens vara ett argument till din fördel?
  • Törstiga tuppen
    Anonym (Kisen) skrev 2021-05-17 16:58:13 följande:
    Vad du virrar bort dig. Det gick nog lite fort när du skrev? Har vi svårt att förstå?

Kvinnor tar alltså inget beslut när de ligger med en kille. Men killen tar beslut när han ligger med en tjej?

Vi är ense om att vi tycker killar ska använda kondom mer. Och att man ska akta sig för de flesta nojiga och svagsinta partners som bara tänker lura in en i tråkiga förhållanden där de vill att man ska serva dem och ge dom pengar. 

Killen ger alltså bort beslutet till kvinnan. Men kvinnan ger aldrig bort beslutet till en man? Och just mannen ska inte sitta och gnälla över det utan han ska ta ansvar. Men kvinnan får sitta och gnälla hur mycket som helst hela livet och kräva ansvar? 

Hör du hur det låter. Jag är för riktigt jämställdhet och jag är därför antifeminism. Din sorts feminism ovan handlar ju svart på vitt att du vill behandla det motsatta könet som skit och att du och dina systrar ser er som berättigade överlägsna? Jag och andra killar vet att vi ska akta oss nog för att luras vara med er, det skulle ju förstöra livet för många. Det är vårt beslut minsann.. Glad
    Vilket gnäll. Den dagen du har en livmoder så att du blir gravid eller kan göra abort så kan du få den rättvisan du efterfrågar. Att göra abort är också att ta ansvar.
  • Törstiga tuppen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 17:18:04 följande:
    Klart det är relevant för om hon väljer att ha barnet blir jag skyldig att betala underhåll.

Nej och som jag redan skrivit 150 ggr så är en graviditet BÅDAS ansvar inte enbart mitt.

Japp, det är hennes val och det är ju precis det som är poängen, det är bara hon som har rätt att göra ett val men hennes val påverkar även honom iom att han blir skyldig underhåll och TS föreslår som lösning att om kvinnan väljer att ha barnet mot hans vilja så kan hon heller inte avkräva honom något ansvar för barnet, dvs underhåll. Dvs iom att han inte har något att säga till om saken så bör han heller inte avkrävas något ansvar för hennes beslut.
    Men om båda slarvar och ingen vill ha barnet så måste ju kvinnan ta hela ansvaret. Livet är inte alltid rättvist. Det fick jag lära mig när jag var 5.
  • Törstiga tuppen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 17:30:49 följande:
    Det fick jag oxå lära mig, men jag fick oxå lära mig att ifrågasätta saker som kan vara orimliga och inte bara svälja det för att någon annan säger så.
    Du tycker alltså att det är orimligt att kräva att män skyddar sig?
  • Törstiga tuppen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 18:05:47 följande:
    Nja, just giftermål är väl kanske förlegat och värt att ta bort, alla som skaffar barn idag är ju inte gifta. Men visst kan jag se en poäng i att skydda barnens intresse, barnet kan ju inte klandras för att förändrarna inte var överens om dess existens. Men samtidigt kan lagar som finns till för att skydda barnen oxå missbrukas för andra ändamål. Varför ska en man som blev lurad till barn dessutom straffas med att betala underhåll till exempel? Att lura folk till faderskap borde väl vara något som man bör motverka inte belöna?

Att påstå att ett barns lika rättigheter är en central fråga idag är väl en sanning med modifikation, vi verkar ju anse att det är helt ok att förneka barnet rätten att födas om mamman så vill och det är väl inte riktigt i barnets intresse?.. men det är en separat diskussion Flört
    Tror du att de flesta oönskade graviditeter uppstår för att kvinnan aktivt lurar mannen? 
  • Törstiga tuppen

Vilka inskränkningar i barnets rättigheter anser du att man behöver göra, för att ditt förslag ska kunna genomföras?

Svar på tråden Mäns rätt att avstå